فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۲۸۱۰

ادعای شورای فقهی درباره رفع مشکل فروش اوراق سکه بانک مرکزی:

صالح آبادی قول تحویل فیزیکی سکه را داد

صالح آبادی قول تحویل فیزیکی سکه را داد

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر امکان تحویل فیزیکی سکه در صورت مطالبه خریدار وجود داشته باشد، فروش اوراق سکه بانک مرکزی مشکلی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به جهش قیمتی ارز و طلا، از بسته‌ای سه بندی برای کنترل نوسانات این بازارها رونمایی کرد. یکی از بندهای این بسته، عرضه گواهی اوراق سکه بهار آزادی بانک مرکزی در بازار سرمایه بود. اوراقی که عرضه آن از امروز، سه شنبه 17 آبان ماه در بورس آغاز می‌شود.

با این وجود روز گذشته غلامرضا مصباحی مقدم، رییس شورای فقهی بانک مرکزی اعلام کرد که با توجه به آنکه این اوراق، فقط به صورت تسویه نقدی منتشر خواهد شد و امکان تحویل فیزیکی ندارد، مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی نیست.

با این حال امروز مصباحی مقدم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: آقای صالح آبادی با من تماس گرفت و گفت که این موضوع اصلاح شده است. بنابراین اگر امکان تحویل فیزیکی سکه در صورت مطالبه خریدار وجود داشته باشد، فروش این اوراق مشکلی ندارد.

مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی منابع کافی برای تسویه فیزیکی این اوراق را دارد یا نه گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از بانک مرکزی بپرسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.