کد مطلب: ۸۷۲۱۳۲

حساب های سپرده بانکی راکد بسته می‌شود

حساب های سپرده بانکی راکد بسته می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کردند تا نسبت به تعیین تکلیف یا بستن حساب های سپرده بانکی راکد اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بندهای (ح) و (چ) ماده 9 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کردند تا نسبت به تعیین تکلیف یا بستن حساب های سپرده بانکی راکد اقدام کنند. همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف به انتشار نقل و انتقال مالکیت میزان سهام یا سرمایه اشخاص حقوقی غیر از شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

بر اساس بند (ح) ماده ۹ لایحه، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند مطابق با ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار نسبت به تعیین تکلیف یا بستن حساب های سپرده بانکی راکد اقدام نمایند.

همچنین بر اساس(چ) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نسبت به ثبت و نگهداری اطلاعات تمامی مالکان حداقل یک درصد (۱%) از سهام یا سرمایه اشخاص حقوقی غیر از شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام نموده و همچنین هرگونه نقل و انتقال مالکیت میزان سهام یا سرمایه مذکور به صورت اختیاری یا قهری را در سامانه اطلاعاتی خود منتشر و دسترسی‌های لازم را برای بانک مرکزی فراهم نماید. مالکیت سهام یا سرمایه مذکور و هرگونه نقل و انتقال آن در صورتی معتبر و قابل استناد می‌باشد که در این سامانه ثبت گردد. احراز مالکیت سهام یا سرمایه مذکور صرفاً بر اساس اطلاعات ثبت شده صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حساب بانکی افزایشی سپرده راکد محسوب نمیشود
    حساب های مبالغ خورد بانکی تفاوتی نمیکند
    قبلأ در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه اطلاعات لازم
    به افراد داده شده است