کد مطلب: ۸۹۷۲۴۷

بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن جریمه می‌شوند

کاهش قدرت اعتباردهی تمامی بانک‌های متخلف

بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن جریمه می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون، اعتبار تمامی بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات ساخت همکاری نکرده‌اند، کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف تعیین شده است و اجرای پروژه در بسیاری از شهر‌های کشور آغاز شده است.  

به گفته وی در حال حاضر روند ساخت و اجرای پروژه مناسب بوده و در صورتی که منابع مالی لازم تزریق شود به طور قطع اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها باید به کمک حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن بیایند چراکه طبق برنامه هفتم قدرت، وام دهی بانک‌های که همکاری نمی‌کنند و تسهیلات معوق دارند باید کاهش یابد و قدرت بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملی و سپه که طبق آمار با بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خوب کار کرده‌اند را باید اضافه کرد.

مالکی  گفت: کاهش قدرت وام‌دهی بانک‌ها در این حوزه به اجرا و تقویت تولید واحد‌های مسکونی کمک می‌کند و ما این اقدام را اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی تسریع در طرح نهضت ملی مسکن است بنابراین به خوبی می‌دانیم که اگر این پروژه‌ها حتی یک روز زودتر به اتمام برسد، مشکل مسکن یک خانواده حل می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.