خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۱۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

همه چیز درباره وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۳/ مبلغ وام اجاره مسکن چقدر است؟

همه چیز درباره وام ودیعه مسکن سال 1403/ مبلغ وام اجاره مسکن چقدر است؟

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا سقف 200 میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کنند. شرایط و نحوه دریافت این وام در این گزارش بررسی شده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

در سال جاری بانک‌ها به مستاجرانی که به دنبال تامین پول پیش اجاره خانه خود هستند، وام با نرخ سود 18 درصد و سررسید پنج ساله پرداخت می‌کنند. پرداخت این وام از سال 1402 آغاز شد و به دلیل استقبال مردم، در سال 1403 نیز ادامه یافت. طوری که در سال گذشته تقریبا 920 هزار خانواده مشمول برای دریافت این تسهیلات در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند.

مبلغ وام ودیعه مسکن سال 1403 چقدر است؟

حداکثر مبلغ پرداختی این وام در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها که دارای جمعیت بالای یک میلیون نفر باشند 150 میلیون تومان، برای سایر شهر‌ها 100 میلیون تومان و برای روستانشینان 40 میلیون تومان تعیین شده است.

زنان سرپرست خانوار، کارمندان، کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق دارد در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن قرار می‌گیرند. همچنین خانواده‌های پرجمعیت، افرادی که برای اولین بار خانه‌دار می‌شوند و زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند نیز می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام برای دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن درخواست خود را ثبت کنند. یکی از شرایط وام اجاره مسکن این است که متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد. همچنین، قرارداد اجاره‌ای که توسط متقاضی ارائه می‌شود، باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد. تاریخ قرارداد اجاره نیز باید حداکثر تا پایان دوره ثبت‌نام وام ودیعه باشد.

مردان مجرد بالای 45 سال و زنان مجرد بالای 35 سال نیز می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند. کسانی که از همسر خود جدا شده یا همسرشان فوت کرده است نیز می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

پس از مشخص شدن وضعیت تاهل متقاضی، ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی از دیگر شروط بانک‌ها برای پرداخت وام است. همچنین متقاضی باید اثبات کند حداقل پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته است. به علاوه اینکه او نباید از سال 1384 به بعد صاحب ملک و خانه بوده باشد. از دیگر مدارک و شرایط مورد نیاز می‌توان به نداشتن وام‌های فعال در حوزه مسکن، اعم از وام‌های ساخت، خرید، جعاله و ودیعه، برای متقاضی و همسرش اشاره کرد.

شرایط اقساط و بازپرداخت وام اجاره مسکن 

میزان مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن به میزان وام دریافتی بستگی دارد و با افزایش مبلغ وام، اقساط نیز افزایش می‌یابد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز 60 ماه تعیین شده است. طبق آخرین آمار‌های شورای پول و اعتبارسنجی بانکی ، نرخ بهره وام‌های ودیعه مسکن به 18 درصد افزایش یافته است. اقساط این طرح باید حداکثر ظرف پنج سال به بانک پرداخت شود. با احتساب سود 18 درصدی برای وام 200 میلیون تومانی، وام‌گیرنده باید ماهیانه پنج میلیون و 100 هزارتومان پرداخت کند. همچنین برای وام 150 میلیون تومانی سه میلیون و 807 هزارتومان و برای وام 100 میلیون تومانی نیز دو میلیون و 539 هزارتومان بپردازد.

همچنین سود بانک از تسهیلات 200 میلیون تومانی، 150 میلیون تومانی و 100 میلیون تومانی به ترتیب 104 میلیون و 721 هزارتومان، 78 میلیون و 540 هزارتومان و 52 میلیون و 360 هزارتومان خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.