خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۳۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس/ ۵ خبر تاثیرگذار روی بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس/ ۵ خبر تاثیرگذار روی بازار سرمایه

بورس دیروز در حدود دو درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند بورس در این روز روند متعادل روبه بالایی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس دیروز افت ۲۷ هزار و ۶۶۹ واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص کل‌ هم‌وزن نیز در حدود ۲ درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه بالایی را تجربه می‌کند.

نرخ بهره بانکی از ۲۰٫۵۹ دیروز به محدوده ۲۰٫۵۵ رسید.( بانک‌مرکزی )

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که نرخ بهره بانکی می‌تواند تالار شیشه‌ای را نزولی کند و در مقابل برخی می‌گویند این نرخ تاثیری روی بورس ندارد.

محسن عبدی، مدیر اداره پرداخت سود شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از پرداخت سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده ۲۴ شرکت به حساب بیش از یک میلیون سهامدار خبر داد.( فارس )

این پرداخت سود می‌تواند گردش نقدینگی را در بازار سرمایه افزایش دهد.

تاثیر اخبار جهان بر بورس

سعید سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران گفت: پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی متناسب با اقدامی که اتفاق بیفتد پاسخ‌های خود را خواهیم داد.( انتخاب )

این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی اقتصاد کشور و پس از آن روی بورس بگذارد.

پس از افزایش قیمت نفت عربستان سعودی، قیمت نفت برنت به بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.( ایبنا )

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این افزایش قیمت می‌تواند بر روی صنایع نفتی ایران نیز تاثیر مثبت بگذارد و آن‌ها را به سودآوری برساند.

در هفته منتهی به ۱۳ خرداد، ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۳۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۲۴ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد.( بورس کالا )

کارشناسان عقیده دارند که این افزایش ارزش معاملات، ناشی از معاملات خودرو در بورس کالاست و با افزایش تعداد خودرو عرضه شده، این ارزش بیشتر می‌شود.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.