کد مطلب: ۲۹۷۸۹۱

ردیابی ریشه‌های رشد ۲ هزار واحدی بورس/کدام نمادها بیشترین تاثیر را داشتند؟

ردیابی ریشه‌های رشد 2 هزار واحدی بورس/کدام نمادها بیشترین تاثیر را داشتند؟

امروز بورس تهران شاهد افزایش 1914 واحدی شاخص کل بود. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای خدمات انفورماتیک و پالایشی‌ها بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 17شهریورماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 6648 میلیارد ریال رسید و شاخص با رشد 1914 واحد در رقم 139628جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 6821 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 35 واحد در رقم 1615 جای گرفت.

درمعاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های «رانفور، شتران، رمپنا، شپنا، فولاد» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «پارس، فارس، همراه، شپدیس، پرداخت» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

فرشاد طهماسبی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 1914 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز معاملات هفته جاری، گفت: در روند امروز معاملات جاری بازار سرمایه برای نماد وبملت صف خرید تشکیل شد که دلیل این موضوع تسعير ارز بانک ملت بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین امروز نمادهای پالایشی مثبت معامله شدند و دلیل این موضوع برداشته شدن سقف نوسان قیمت محصولات فرآورده‌های نفتی در بورس کالا و به دنبال آن افزایش نرخ محصولات پالایشی در بورس کالا بود.

طهماسبی افزود: همچنین در جریان امروز معاملات بورس نمادهای پتروشيمي به دلیل رشد نرخ اوره و ارز در بازار آزاد مثبت معامله شدند و گروه تجهيزات و پيمانكاری هم به دلیل اقبال بازار بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل امروز بورس داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به‌طورکلی نمادهای پالايشی، انفورماتيك تجهيزاتی و پيمانكاری، بانكی و پتروشيمی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل امروز بورس داشتند.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 1914 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز معاملات هفته جاری، گفت: همچنان صنایع کوچک پیشتاز بازار سرمایه هستند و لیدرها نیاز به استراحت دارند. رشد عدد شاخص به دلیل معاملات مثبت ابتدای وقت برخی نمادهای بزرگ بود که تا آخر بازار کشش نداشت و البته برخی پالایشی‌ها ادامه‌دار بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.