کد مطلب: ۳۵۸۲۰۸

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

روی‌گردانی بورس از قندی‌ها / قرار گرفتن نمادهای غذایی‌ در مرکز توجه

روی‌گردانی بورس از قندی‌ها / قرار گرفتن نمادهای غذایی‌ در مرکز توجه

با نزدیک شدن به موعد تسویه‌های اعتباری، امروز بازار سهام روز بی‌رمقی را پشت سر گذاشت. گروه قندی که هفته گذشته خوش درخشیدند، در جریان معاملات امروز در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند، اما از سوی دیگر افزایش تقاضا در عمده نمادهای غذایی موجب تشکیل صف خرید برای اکثر نمادهای این گروه شد.

همان‌طور که کارشناسان بازار سهام در پیش‌بینی هفتگی خود، بازار بی‌جانی را ترسیم کرده بودند، بورس امروز چنگی به دل نزد و با گذر از هفته ناخوشایند گذشته، بازار بی‌رمقی را شاهد بودیم.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 180 واحدی معادل 0.11 درصد همراه شد و به کانال 163 هزار واحدی وارد شد. شاخص امروز در سطح 163 هزار و هفت واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 18 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 134 هزار معامله به ارزش 655 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 623 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 59 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

56165

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه دستگاه‌های برقی و منسوجات و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه محصولات چوبی بودند.

5461

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای مبین، وبملت و وغدیر و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فملی، وتجارت و وبصادر بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل چهار میلیارد تومان متعلق به نماد کمند و بیشترین عرضه نیز با 4.4 میلیارد تومان مربوط به نماد رتکو بود.

654

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با افت 13 واحدی در سطح دو هزار و 50 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و هرمز بیشترین تاثیر منفی و نمادهای دماوند و کگهر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

با نزدیک شدن به موعد تسویه‌های اعتباری، بازار بی‌رمقی را شاهد هستیم.

خودویی‌ها با بهبود معاملات همراه شدند. در گروه خودروسازی شایعه‌ مذاکرات شرکت پارس خودرو با یک شرکت خودرویی روسی برای تولید "لادا" موجب شد امروز تقاضا برای خرید سهم خپارس افزایش پیدا کند و دیگر نمادهای خودرویی نیز در دامنه مثبت مورد معامله قرار بگیرند. نماد خپارس، با افزایش تقاضا، با رشد بیش از سه درصد مواجه شد.

در گروه‌ فلرات اساسی، بازار شاهد کاهش تقاضا و افزایش عرضه بود.

در گروه قند و شکر که هفته گذشته خوش درخشیدند، در جریان معاملات امروز با کاهش قیمت سهام مواجه شدند و در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه غذایی، معاملات مثبت در جریان بود. افزایش تقاضا در عمده نمادهای این گروه از جمله غشاذر، تبرک، غبشهر، غمارگ و غپاک موجب تشکیل صف خرید شد.

گروه معدنی در جریان معاملات امروز، متعادل و کم حجم دنبال شد. نمادهای کمنگنز و کگهر از این گروه مورد توجه سهامداران بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.