فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۱۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته سوم آبان (اینفوگرافیک)/ ارز؛ رقیب قدرتمند بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس هفته سوم آبان (اینفوگرافیک)/ ارز؛ رقیب قدرتمند بازار سرمایه

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت روند صعودی داشت و کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده بازار سرمایه را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید و رشد در حدود ۳.۳ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص‌ هم‌وزن نیز توانست روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش 1.2 درصدی در تراز 365 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد و محدوده 17 هزار و 386 واحدی ایستاد.

اما خروج نقدینگی این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. یعنی میزان خروج پول حقیقی در پایان هفته گذشته هزار و 667 میلیارد تومان بود و این هفته به هزار و 921 میلیارد تومان رسید. بر همین اساس روز شنبه 915 میلیارد تومان، یکشنبه 496 میلیارد تومان، دوشنبه 46 میلیار تومان، سه‌شنبه 193 میلیار تومان و در نهایت روز چهارشنبه 271 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بورس ثبت شد.

پیش بینی بورس هفته سوم آبان

پیش بینی بورس هفته سوم آبان

تقابل دلار و بورس

قیمت دلار در دومین هفته آبان، ۵/۴۱ درصد رشد داشت. این بازار هفته اول آبان ، ۰٫۱۱ درصد رشد را تجربه کرده‌ بود. صرافی ملی روز پنجشنبه ۱۲ آبان قیمت فروش دلار را 29 هزار و 43 تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۵ آبان ، تابلو صرافی‌ها رقم 28 هزار و 949 تومان را نشان می‌داد.

اما افزایش قیمت دلار در بازار معاملات آزاد تهران به بیش از 1788 تومان رسید و هر برگ از این اسکناس آمریکایی در آخرین ساعات معاملاتی هفته ۳۴ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد.

افزایش ۲۰ درصدی ارزش دلار به نسبت سایر ارزها در سطح بین‌المللی، تورم ۵۰ درصدی داخلی، اعتراضات سراسری در بیش از ۴۰ روز گذشته، اخبار پی‌در‌پی مبنی بر تحریم‌های جدید ایران از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا، تهدید‌ات برخی کشورهای همسایه و از همه مهم‌تر اخبار نامساعد سیاسی مبنی بر توقف مذاکرات هسته‌ای برجام در شرایطی دست به دست هم دادند که سیاست ارزپاشی بانک مرکزی فنر فشرده دلار را در دستانش داشت. قیمت دلار اکنون در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

رشد دلار؛ افزایش فروش سهام

برخی از کارشناسان عقیده دارند که دلار یک رقیب بسیار قدرتمند برای بورس است. یعنی با افزایش قیمت دلار سرمایه‌ها از بورس خارج و وارد این بازار می‌شود.

بورس تهران در 25 ماه اخیر روند نزولی داشته و در مقابل دلار توانسته تا حدود زیادی بازدهی مثبت را ثبت کند. به همین واسطه سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از بورس خارج و وارد بازار دلار کنند که این موضوع برای بازار سهام خطرناک است و باعث سقوط آن می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.