خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۹۷۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / جهش بلند شاخص کل به قله ۱.۹ میلیون واحدی

پایان بورس امروز 27 اسفند 1401 / جهش بلند شاخص کل به قله 1.9 میلیون واحدی

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس توانست پس از دو سال و هشت ماه در قله ۱.۹ میلیون واحدی قرار گیرد. رکوردشکنی شاخص کل بورس با رشد بیش از ۸۰ هزار واحدی در یک روز، در حالی رخ داده که برخی فعالان بازار آن را هیجانی و برخی دیگر آن را ذاتی و طبیعی توصیف می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت و رشد کرد؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 84 هزار و 770 واحدی که معادل 4.7 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 905 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

آخرین بار سی‌ام تیر ۹۹ بود که شاخص کل سطح ۱.۹ میلیون واحدی را دیده بود.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 3.8 درصدی به سطح 575 هزار و 478 واحدی رسید.

گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 17 میلیارد و 910 میلیون و ارزش معاملات را 9 هزار و 12 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 27 اسفند

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 993 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط 6 تا هفت برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 27 اسفند

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم شستا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، شستا و خپارس بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

شپنا با افزایش 12.4 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سصفها نیز با افت 4.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شستا، شپنا و فملی تعلق گرفت. همچنین سهم‌های پردیس، دسینا و شاملا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای دلر، کپرور و ثامان خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شاملا، وامین و غگلستا رقم خورد. همچنین وپست در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کبافق بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.