خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۴۹۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی هفته را تجربه کردند؟ / چشم‌انداز روشن بورس

کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی هفته را تجربه کردند؟ / چشم‌انداز روشن بورس

پس از رشد خوب دو شاخص اصلی بازار سرمایه در اواخر سال 1401 و صعود ادامه دار این دو نماگر در هفته اول فروردین 1402 در این هفته نیز سهامداران شاهد افزایش ارتفاع شاخص‌های بورسی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای که در هفته گذشته ارتفاع دو میلیون و 78 هزار واحدی را نشان می‌داد، در هفته دوم فروردین‌ماه که تنها سه روز معاملاتی داشت با رشد 2.8 درصدی، خود را به سطح دو میلیون و 137 هزار واحدی رساند.
گفتنی است شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، موفق شد از سقف تاریخی دو میلیون و 103 هزار واحدی خود پس از دو سال و هشت ماه عبور کند و رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.
سمت دیگر بازار سرمایه نیز در این هفته پررونق بود. به طوری که شاخص کل‌ هم‌وزن در دومین هفته بهار امسال رشد 3.2 درصدی را تنها در سه روز ثبت کرد و نشان داد سهم‌های کوچک در سال 1402 جایگاه ویژه‌ای در سبد سهامداران دارند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

نگاهی به معاملات دومین هفته بازار سال 1402 حاکی از آن است که بیشترین بازدهی هفته دوم فروردین 1402 به سهم خاهن تعلق گرفت. خاهن با رشد 21 درصدی آن هم تنها در سه روز توانست از مقاومت مهم 520 تومان عبور کند و خود را به قیمت 578 تومان برساند.

بیشترین بازدهی هفتگی نمادهای بورسی هفته سوم فروردین
نگاهی به چارت قیمت بنیرو نشان می‌دهد سقف تاریخی سهم در مرداد 99 به تازگی شکسته شده و تغییر قطبیت داده است. اکنون از این سطح تشکیل شده در قیمت 490 تومان، به عنوان یک سطح حمایتی مهم یاد می‌شود.

با توجه به اینکه سهم به تازگی از سد سقف تاریخی خود عبور کرده، برای ادامه راه هیچ مقاومت استاتیکی در مقابلش دیده نمی‌شود. بنابراین از ابزار فیب EXT بار دیگر برای شناسایی مقاومت پیش روی سهم استفاده می‌شود.
البته در این هفته بازار هم سهم‌هایی بودند که سبب کاهش سرمایه سرمایه‌گذاران شدند. برای مثال فماک در این هفته با کاهش هشت درصدی روبه‌رو شد و به سطح هزار و 549 تومان رسید.

کمترین بازدهی هفتگی نمادهای بورسی هفته سوم فروردین

مهم‌ترین حمایت این سهم برای جلوگیری از ادامه نزول، سطح 1462 تومان است. آ س پ نیز دیگر سهمی بود که در هفته دوم فروردین 1402 نتوانست عملکرد قابل قبولی ثبت کند و حدود هفت درصد کاهش قیمت داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.