فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۱۰۴۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال «پکرمان» / اهداف قیمتی سهام گروه صنعتی بارز

تحلیل تکنیکال «پکرمان» / اهداف قیمتی سهام گروه صنعتی بارز

سهام شرکت گروه صنعتی بارز با نماد «پکرمان» از آبان ماه سال گذشته تا کنون بیش از 180 درصد رشد را نصیب سهامداران خود کرده است. در صورت اتمام موج اصلاحی موجود در بازار سرمایه، تارگت‌های بعدی «پکرمان» کدام محدوده‌هاست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پروژه احداث کارخانه لاستیک بارز در سال ۱۳۶۴ در شهر کرمان کلنگ زنی شد و اين گروه فعاليت تجاري خود را در سال ۱۳۷۲ با ظرفيت اوليه ی ۲۵۰۰۰ تن در سال برای تولید انواع تاير، تيوپ، نوار وسايط نقليه ي سبک و سنگين و همچنين تایرهای کشاورزی آغاز نمود.

در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت تولید ۱۲۵ هزارتن به عنوان بزرگترین کارخانه تایر کشور مطرح بوده و ۴۶ درصد سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده است. حدود ۳۶ درصد سهم تایرهای رادیال سواری، ۲۴ درصد تایرهای رادیال باری و ۴۰ درصد تایرهای کشاورزی ایران به گروه صنعتی بارز تعلق داشته از این رهگذر بارز به عنوان رهبر بازار تایر ایران و به روز ترین تایر ساز منطقه شناخته میشود.

گروه صنعتی بارز چندین شرکت تابعه از جمله مجتمع صنایع لاستیک کرمان، شرکت لاستیک بازر کردستان و شرکت لاستیک سیرجان تشکیل شده است.

شرکت‌های تابعه پکرمان

شركت سرمايه گذاری نفت و گاز و پتروشيمی تامین که با نماد «تاپیکو» در معاملات بازار سرمایه فعال است، با در اختیار داشتن 50.2 درصد از سهام «پکرمان» عمده‌ترین سهامدار این شرکت به شمار می‌آید. همچنین شركت سرمايه گذاری گروه توسعه ملی، صندوق سرمايه گذار مشترک بانک خاورميانه و شركت مكين دیگر سهامداران عمده «پکرمان» به شمار می‌آیند.

سهامداران عمده پکرمان

تحلیل تکنیکال و اهداف قیمتی پیش روی «پکرمان»

اولین نکته مورد توجه در چارت قیمتی پکرمان، این است که قیمت سهم با وجود رشد 180 درصدی از آبان سال گذشته تا کنون، هنوز به سقف تاریخی خود در تیرماه سال 99 نرسیده است.

پس از ثبت سقف تاریخی در تیرماه سال 99، پکرمان نیز همانند اکثر سهام در روند نزولی فرسایشی قرار گرفت. روند نزولی قیمت سهام پکرمان، رفتاری کانالیزه داشت. برخورد‌های قیمت با سقف و کف کانال نزولی پکرمان، در چارت قیمتی آن رسم شده است.

با دوبل کردن اندازه عرض کانال، می‌توان انتظار داشت سقف کانال بعدی، تارگت میان‌مدت «پکرمان» باشد. از سوی دیگر، قیمت سهام گروه صنعتی بارز با رشد خوب خود در ماه‌های گذشته، به محدوده‌های مقاومتی استاتیک خود رسیده است.

هفته گذشته بود که با رسیدن به محدوده قرمزرنگ، قیمت وارد اصلاح شد.

تحلیل تکنیکال پکرمان

روند اصلاحی «پکرمان» به پایان رسیده است؟

بررسی چارت سهام گروه صنعتی بارز در تایم فریم روزانه، دو سناریو را برای پیش بینی قیمت آن در روز‌های آتی پیش روی سهامداران می‌گذارد.

در سناریوی خوشبینانه، با تکرار اندازه اصلاحی قبلی، انتظار داریم از محدوده فعلی، تا هدف قیمتی سه هزار و 811 تومان حرکت کند. این محدوده تقاطع سقف چنگال اندروز و کانال دوبل شده است (poi). تریگر خرید سهام پکرمان برای سهامداران کوتاه‌مدتی با شکست خط روند نزولی قرمز رنگ و تثبیت بالای آن صادر خواهد شد.

در سناریوی بدبینانه اما، در صورتی که روند اصلاحی فعلی تداوم یابد و اندازه آن از اندازه موج اصلاحی قبلی (که در بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد) فراتر رود، قیمت تا محدوده حمایتی خود پیش خواهد رفت.

دو پله حمایتی پکرمان ابتدا گره معاملاتی است که با باکس سبز رنگ مشخص شده است. پله دوم حمایتی نیز، محدوده دو هزار و 120 تومان است که با کاهش قدرت روند اصلاحی بعید است قیمت تا این محدوده کاهش یابد.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.