خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۱۱۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تالار شیشه‌ای فروریخت/ ابرکانال ۲.۲ میلیون واحدی از دست رفت

تالار شیشه‌ای فروریخت/ ابرکانال 2.2 میلیون واحدی از دست رفت

روند شاخص کل نشان می‌دهد، نماگر اصلی بورس همواره از نوسانات دلار پیروی کرده و رشد دلار مهم‌ترین سوخت روند صعودی بورس محسوب می‌شود. نزول قیمت دلار نیز در یک هفته گذشته، سبب شد تا شاخص کل به ارقام گذشته خود برگردد و کاهش ارتفاع دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، معاملات بازار سهام در دقایق ابتدایی تا حدودی در طرف مثبت نوسان بسته شد. اما رفته رفته با افزایش فشار عرضه رنگ قرمز در نقشه بورس نمایان‌تر شد و اکثر نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند. به طوری که ارزش حدود 83 درصد نمادهای بازار سرمایه در روز جاری کاهش داشته است.

نگاهی به معاملات دلار نشان می‌دهد، اسکناس آمریکایی در یک هفته گذشته روز‌به‌روز نرخ‌های پایین تری را شناسایی کرده و همین امر سبب شد تا بازار سهام نیز تحت تاثیر نزول دلار قرار گیرد.

به این ترتیب بورس در روز‌های گذشته کاهش ارتفاع داد. به طوری که در اولین روز معاملاتی هفته، پس از شکست کانال 50 هزار تومانی توسط دلار، شاخص کل 73 هزار و 381 واحد معادل 3.21 درصد ریخت. همچنین در روز گذشته و امروز نیز این روند ادامه یافت.

شاخص کل کانال 2.2

چرا که معاملات بورس روز جاری نشان می‌دهد، با وجود رشد اندک در آغاز معاملات، روند نزولی بورس ادامه یافت. به طوری که شاخص کل، طی برآیند معاملات امروز حدود 62 هزار و 806 واحد دیگر معادل 2.84 درصد این شاخص کاهش ارتفاع داد و همین امر سبب شد تا کانال قدرتمند 2.2 میلیون واحدی از دست برود. در نهایت نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در تراز دو میلیون و 145 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افت 2.52 درصدی به سطح 729 هزار و 746 واحدی برگشت.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 15 میلیارد و 800 میلیون و ارزش معاملات را 9 هزار و 442 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

22 خرداد

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 161 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی رخ داده در این محدود‌ه‌ها نشان می‌دهد حقوقی‌های بازار تا حدودی قصد خرید دارند. می‌توان گفت اگر رفتار توده‌ای بازار سرمایه در قبال ترس از ریزش بیشتر دلار نبود، شاخص کل ابرکانال 2.2 میلیون واحدی خود را از دست نمی‌داد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، دی و ثفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

بکام با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وتوس نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.