خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۲۹۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ هفته چهارم خرداد خرسی تمام شد

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ هفته چهارم خرداد خرسی تمام شد

معاملات این هفته بازار در حالی به کار خود خاتمه داد که والماس مانند هفته گذشته پربازده‌ترین نماد بورس لقب گرفت و با رشد 27 درصدی به قیمت 330 تومان رسید. در مقابل، ولبهمن با افت 27 درصدی به سطح 387 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی معاملات هفته چهارم خردادماه نشان می‌دهد، والماس مانند هفته گذشته، همچنان پرچم‌دار طرف مثبت بورس است. چرا که با رشد 27 درصدی طی این هفته بازار به قیمت 330 تومان رسید. البته باید توجه کرد، در حال حاضر این سهم بالاتر از NAV خود معامله می‌شود. غگلپا و وشهر نیز طی این هفته بازار 26 درصد رشد کردند و به سطوح 6070 و 1458 تومان رسیدند. همچنین، سطوح مقاومتی 6693 و 1503 به ترتیب مهم‌ترین سدهای پیش روی غگلپا و وشهر تلقی می‌شوند.

بیشترین بازدهی نمادهای بورس در هفته چهارم خرداد 1402

در مقابل، ولبهمن پیشتاز قعرنشینان بازار سهام شد. به طوری که این سهم طی این هفته بازار، حدود 27 درصد کاهش قیمت داشت و عدد 387 تومان را روی تابلو ثبت کرد. تحلیل تکنیکال ولبهمن نشان می‌دهد، حمایت 350 تومان، مهم‌ترین سطحی است که می‌تواند از ادامه نزول سهم جلوگیری کند.

کمترین بازدهی نمادهای بورس در هفته چهارم خرداد 1402

بورس هفته چهارم خرداد در یک نگاه

نزول دلار به زیر کانال 50 هزار تومانی در هفدهم خردادماه سبب افت سنگین بورس در 20 خرداد شد. به طوری که شاخص کل در اولین روز معاملاتی این هفته به دنبال ریزش دلار، 3.21 درصد کاهش یافت.

طی هفته گذشته بازار سهام هم مانند دیگر بازارهای موازی چشم به دلار داشت تا آنجا که با هر خبر مثبت در ارتباط با برجام، قیمت دلار کاهش می‌یافت و به دنبال آن نماگرهای بورس هم منفی می‌شدند.

در ادامه هفته اما دلار تا حدودی به کانال 50 هزار تومانی نزدیک شد و همین امر سبب بالا رفتن نسبی شاخص کل شد.

در مجموع می‌توان گفت، تا زمانی که رشد و نزول بازار سرمایه منوط به رفتار دلار باشد، همچنان حرکات بازار سهام اسمی خواهد بود و ارزش شرکت‌های بورسی به طور واقعی افزایش نمی‌یابند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.