خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۷۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ استقبال سرد بازار از تابستان

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ استقبال سرد بازار از تابستان

بررسی معاملات هفته آخر بهار 1402 نشان می‌دهد که نمادهای بازار سرمایه در این هفته، معاملات بی‌جانی را سپری کرده و حال خوشی نداشتند. طوری که تنها برخی نمادهایی که در هفته‌های اخیر برای اولین بار عرضه شدند، تا حدودی رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به نمودار شاخص کل بورس حاکی از آن است که نماگر اصلی بازار سرمایه طی این هفته بازار از ارتفاع دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد با افت ۰.۳۸ درصدی در پایان روز چهارشنبه به دو میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید.

اما این اتفاق در شرکت‌های کوچک بازار رخ نداد و میانگین سهام آن‌ها هرچند کم اما تا حدی افزایش داشتند. طوری‌که شاخص هم‌وزن طی این هفته بازار با رشدی ۰.۳۳ درصدی از ۷۴۳ هزار و ۶۶۱ واحد به ۷۴۶ هزار و ۱۳۴ افزایش ارتفاع داد.

بررسی معاملات این هفته بازار نشان می‌دهد، بازار سرمایه در هفته آخر خردادماه به طور میانگین روزانه ۱۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون برگه سهم حجم خورد. همچنین ارزش معاملات طی هفته جاری به طور میانگین، روزانه عدد ۶ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان را ثبت کرد.

بیشترین و کمترین بازدهی

بررسی اخبار هفته آخر خرداد نشان می‌دهد که عموم سهم‌های پربازده عرضه اولیه بودند. برای مثال شهر و وسدید که در این هفته پربازده‌ترین نمادهای بورس بودند، به ترتیب 28 و 27 درصد رشد کردند. از آن‌جایی که این‌ سهم جزو تازه‌واردان بازار هستند، نمودار مشخصی ندارند و تحلیل تکنیکال آن‌ها اعتباری ندارد.

سفار نیز با رشد 23 درصدی، سومین سهم پربازده هفته‌ آخر خرداد بود. مهم‌ترین مقاومت شناسایی‌شده برای سهم 26 هزار و 312 تومان است. باید دید سفار توانایی شکست این سطح را دارد یا خیر؟

بازدهی 3

در مقابل، معاملات سصفها مانند هفته گذشته بی‌رمق بود و عنوان کم‌بازده‌ترین نماد بورس را به خود اختصاص داد. طوری که با افت حدود 15 درصدی به 19 هزار تومان رسید و به حمایت 17 هزار و 740 تومانی خود نزدیک‌تر شد.

دامین نیز طی این هفته معاملاتی، حدود 14 درصد کاهش قیمت داشت. مهم‌ترین حمایت و مقاومت شناسایی‌شده برای این سهم، سطوح 510 و 688 تومان است.

کمترین بازهی

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.