خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۳۱۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی هفتگی بازار سهام/ ترس حقیقی‌ها تا کجا ادامه دارد؟

بازدهی هفتگی بازار سهام/ ترس حقیقی‌ها تا کجا ادامه دارد؟

بررسی معاملات بورس در هفته دوم تیرماه نشان می‌دهد، بازار سرمایه پس از عقب‌نشینی هفته گذشته که به دنبال اخبار نرخ خوراک پتروشیمی رخ داد، این هفته رشد نسبتا خوبی داشته است. با این حال هنوز حجم و ارزش معاملات خرد برای شناسایی یک دوره رونق پایین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات دومین هفته تیرماه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار سهام با رشد 2.29 درصدی از دو میلیون و 153 هزار واحد در هفتم تیر به دو میلیون و 202 هزار واحد در پایان معاملات امروز رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات این هفته بیشتر از 29 هزار واحد معادل 3.91 درصد افزایش داد و به 776 هزار و 177 واحدی رسید.

همچنین چارت شاخص کل در این هفته نشان می‌دهد، سهام شرکت‌های بزرگ بورس تنها در روز شنبه کاهش قیمت داشتند و در ادامه روزهای هفته با یک چرخش معاملاتی وارد یک روند صعودی شدند.

شاخص کل

ارزش معاملات بورس

روند ارزش معاملات نیز از ابتدای هفته تا سه‌شنبه صعودی بود. به طوری که ارزش معاملات در روز شنبه و یکشنبه به ترتیب پنج هزار و 149 میلیارد تومان و پنج هزار و 935 میلیارد تومان ثبت شده بود.

با رشد 1.21 درصدی شاخص کل در دوشنبه، ارزش معاملات به رقم هفت هزار و 6 میلیارد تومان رسید و رشد آن در سه‌شنبه نیز ادامه یافت و مبلغ هفت هزار و 513 میلیارد تومان را به ثبت رساند.

پایان هفته

اما در روز چهاشنبه روند صعودی ارزش معاملات ادامه نیافت و این عدد تا حدودی کاهش داشت و به 6 هزار و 491 میلیارد تومان رسید.

حجم معاملات نیز در این هفته نسبت به هفته گذشته ارقام بهتری را ثبت کرد. به طوری که در بازار سرمایه هفته دوم تیرماه به طور میانگین، روزانه 9 میلیارد و 946 میلیون برگه سهم معامله شد و تا حدودی قابل قبول است.

نقدینگی در دست حقیقی‌ها

روند صعودی حجم و ارزش معاملات هم دلیل ورود حقیقی‌ها نشد و آن‌ها همچنان قصد نقد بودن دارند. به طوری که طی معاملات این هفته بازار سرمایه، حقوقی‌ها خریدار حدود 170 میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها بودند و مالکیت سهام آن‌ها تغییر کرد.

گفتنی است در صورت تثبیت شاخص کل در بالای کانال 2.2 میلیون واحدی می‌شود به ورود حقیقی‌ها امیدوار بود. هرچند سابقه معاملات نشان داده، حقیقی‌ها زمانی دست به جیب می‌شوند که سهام رشد خود را کرده و سهم‌های گران حقوقی‌ها را در سقف می‌خرند.

گزارش‌های بیشتر را صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.