خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۶۴۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / کانال ۲.۱ میلیون واحدی از دست رفت!

پایان بورس امروز 21 تیر 1402 / کانال 2.1 میلیون واحدی از دست رفت!

نگاهی به تابلو معاملات بازار سهام امروز نشان می‌دهد، طی روز جاری سهام بسیاری از شرکت‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. این روند در پایان بورس، سبب از دست رفتن کانال 2.1 میلیون واحدی شد. حقیقی‌ها نیز همچنان به بازار سهام اعتماد ندارند و روزبه‌روز سهام خود را به حقوقی‌ها می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به معاملات این هفته بازار سهام نشان می‌دهد، بورس روزهای گذشته همچنان تحت تاثیر اخبار نرخ خوراک بوده و پایین‌ زیادی زده است. اما در روز جاری نزول بورس ترسناکتر بود؛ به طوری که شاخص کل طی معاملات امروز سقوط آزادی با ارتفاع حدود 57 هزار واحدی تجربه کرد.

پایان بورس امروز 21 تیر 1402

افت شدید شاخص‌های بورس علاوه بر جو منفی نرخ خوراک به دلیل شفاف‌سازی روز گذشته شرکت پالایش نفت اصفهان بود که سبب شد سهام 84 درصد از شرکت‌های بورسی در روز جاری ارزان شود. البته باید گفت، شفاف‌سازی شپنا راجع به شناسایی بدهی جدید هیچ ربطی به سایر صنایع ندارد. اما این موضوع بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر، بورس دوره‌ای را پشت سر می‌گذارد که کوچکترین اخبار منفی، شاخص‌ها را پایین می‌کشد.

نزول شاخص‌های بازار سهام تا حدی شدید بود که شاخص کل، کانال ارزشمند دو میلیون و 100 هزار واحدی خود را از دست داد.

پایان بورس در یک نگاه

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود اما شدیدتر رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 56هزار و 948 واحدی که معادل 2.68 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 71 هزار واحدی ایستاد. البته نزول شاخص هم‌وزن شدیدتر بود و با افت 2.93 درصدی به سطح 724 هزار و 716 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 12 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را هفت هزار و 374 میلیارد تومان نشان می‌دهد که این ارقام مربوط به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج ادامه‌دار سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 204 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

گفتنی است فولاد با چهار هزار و 391 واحد، بیشترین تاثیر را نزول شدید شاخص کل داشت و نشان داد در حال حاضر بازار نه تنها پذیرای تحلیل تکنیکال نیست بلکه حتی اهالی بازار سرمایه به بنیاد خبر هم توجه نمی‌کنند و با هر خبر منفی در باره هر شرکتی، فارغ از موضوع فعالیت شرکت، صنعت شرکت و ارزشمندبودن آن، دست به فروش سهم‌های خود می‌زنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.