کد مطلب: ۸۳۷۸۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

امروز 24 تیرماه شرکت فولاد خوزستان اصلاحیه گزارش عملکرد ماهانه خود در خردادماه را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد، فخوز توانسته است در خردادماه نیز مانند سه ماه گذشته، عدد مقدار تولید خود را بالای میانگین ماهانه 12 ماه اخیر ثبت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فولاد خوزستان موفق شده است در این ماه تولیدات خود را به یک میلیون و 172 هزار تن برساند که در مقایسه با میانگین ماهانه تولید، 73 هزار و 836 تن بیشتر است.

همچنین مقدار تولید این شرکت در خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل 7.33 درصد افزایش داشته است. اما این عدد در مقایسه با تولید ماه گذشته حدود 0.03 درصد کاهش داشته است.

مقدار تولید فخوز و میانگین

در سمت مقدار فروش، ارقام کمی متفاوت است؛ چرا که مقدار فروش شرکت فولاد خوزستان در خردادماه در مقایسه با اردیبهشت امسال 1.67 درصد افزایش و در مقایسه با خرداد سال گذشته 13.54 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است فخوز موفق شده است در سومین ماه از سال 1402 بیشتر از 421 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند.

مقدار فروش فخوز

نرخ فروش

قیمت بلوم و بیلت فخوز به ازای هر تن 21 میلیون و 200 هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومانی در اردیبهشت، حدود سه درصد افزایش داشته است. اما اسلب در این ماه حدود سه درصد کاهش قیمت داشت و به ازای هر تن به 19 میلیون و 700 هزار تومان رسید. نرخ فروش گندله نیز در این ماه حدود هفت درصد رشد کرد و به ازای هر تن به چهار میلیون و 800 هزار تومان رسید.

همین امر سبب شد تا شرکت در خردادماه امسال هشت هزار و 452 میلیارد تومان درآمد کسب کند. این عدد در مقایسه با خرداد سال گذشته، حدود 40 درصد افزایش و در مقایسه با اردیبهشت امسال 0.23 درصد رشد کرده است.

درآمد ماهانه

به طور کلی فخوز در خرداد امسال سیاست ثبات را در پیش گرفته بود و توانست ارقام تولید و فروش خود را نسبت به اردیبهشت تا حدودی ثابت نگه دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.