فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۶۵۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ورق بورس برگشته است؟

پایان بورس امروز 10 مرداد 1402 / ورق بورس برگشته است؟

پس از صعود حداقلی شاخص‌های بورسی در روز گذشته، بازار سهام در روز جاری نیز با فرمان دیروز به راه خود ادامه داد. اما با این تفاوت که سرعت بالا رفتن نماگرهای بازار سرمایه در روز جاری بیشتر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی معاملات امروز نشان می‌دهد، حال و هوای بورس کمی تغییر کرده است. پورابراهیمی نماینده مجلس در شورای عالی بورس خبر از بررسی کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در هفته آینده داده است و به نظر می‌رسد همین موضوع سبب شد تا رشد سهم‌های پتروشیمی در روز جاری پررنگ‌تر باشد.

در طرف دیگر ماجرا معاملات میدان فردوسی نیز خبر از رشد دلار دادند؛ همین امر سبب شد تا رنج‌کشی مثبت در نیمه دوم معاملات قوت گیرد و شاخص کل حدود یک درصد افزایش ارتفاع دهد.

اما آیا رشد دو روز گذشته بورس به معنای آن است که بازی نزولی پایان یافته و قرار است بازار سهام به روند صعودی بازگردد و شاهد رشد قیمت سهامی که به سطح ارزندگی رسیده‌اند، باشد؟

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود اما شدیدتر رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 19 هزار و 760 واحدی که معادل یک درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 993 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. البته سرعت صعود شاخص هم‌وزن کمتر بود و با افزایش 0.97 درصدی به سطح 705 هزار و 928 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 7 میلیارد و 500 میلیون و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 862 میلیارد تومان نشان می‌دهد که حاکی از تداوم رکود معاملاتی در بازار سهام است.

پایان بورس 10 مرداد 1402

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 98 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، شپنا و فزر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

فسوژ با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولشرق نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شپنا، وپخش و فزر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شپنا، فزر و شپدیس نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای آسیا، شلعاب و وپارس پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های عالیس، فرود و سفار رقم خورد. همچنین خگستر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کلوند بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.