فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۴۸۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / نزول بورس همچنان ادامه دارد

پایان بورس امروز 28 مرداد 1402 / نزول بورس همچنان ادامه دارد

تحرکات دلار با توجه به دیدار امیرعبداللهیان با محمد بن‌سلمان طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت. به طوری که اسکناس آمریکایی با از دست دادن کریدور 49 هزار تومانی به محدوده‌ 48 هزار و 800 تومان برگشت. همین امر سبب شد تا بورس نیز طبق معمول رفتار دلار را تقلید کند و روند نزولی خود را شدت بخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر خارجه ایران پس از دیدار با بن‌سلمان در توئیتی بیان کرد: گفتگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی. با اراده روسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تاکید شد.

همین امر سبب شد تا معاملات میدان فردوسی تا حدودی نزولی شود. از طرفی موضوع پیروی بورس از معاملات دلار نیز همچنان مطرح بوده است. این بار نیز این مسئله بار دیگر تصدیق شد؛ چرا که معاملات بورس امروز در جهت ریزش قیمت دلار بود.

در سمت دیگر، معاملات گروه خودرویی نیز همچنان تحت تاثیر اخبار منفی هفته گذشته از قبیل مهلت هیات پذیرش بورس به دو خودروساز ایرانی برای خروج از ماده 141 بود. به این ترتیب حدود 90 درصد از سهم‌های خودرویی در روز جاری با نوسان منفی مواجه شدند.

حرکات نزولی بازار دلار و سقوط گروه خودرویی سبب شد هفته‌ پایانی مردادماه نزولی آغاز شود و بازار سرمایه در این روز شاهد تغییر مالکیت حدود 600 میلیارد تومانی حقیقی به حقوقی باشد.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس 28 مرداد

معاملات بورس امروز به گونه‌ای بسته شد که شاخص کل، در جهت روز پایانی هفته گذشته حرکت کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 16 هزار و 61 واحدی که معادل 0.81 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 957 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد اما سرعت نزول آن بیشتر بود. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار طی معاملات امروز با کاهش 1.15 درصدی به سطح 677 هزار و 55 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 823 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 597 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم وبملت، خگستر و خساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

اوان با افزایش 6.96 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وبهمن نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ریشمک، ثشرق و اردستان تعلق گرفت. همچنین سهم‌های نیان، ثشرق و شپاکسا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خاور و وساپا خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خلیبل، سامان و ممسنی رقم خورد. همچنین فخوز در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد قثابت بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.