کد مطلب: ۸۶۵۷۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ صعود «ثامان» در بازار خرسی

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ صعود «ثامان» در بازار خرسی

بررسی معاملات هفته سوم شهریورماه نشان می‌دهد، سه سهم «ثامان»، «بالاس» و «وهنر» بیشترین بازدهی و سه سهم «شفارس»، «بکام» و «ویسا» کمترین بازدهی را میان سهم‌های بازار سهام به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از صعود شاخص کل بورس در دو هفته ابتدایی شهریورماه، شاخص‌های بازار سهام از ابتدای این هفته دیگر به روند صعودی خود بازنگشته‌اند. برای مثال شاخص کل در روز ابتدایی هفته بیشتر از 21 هزار واحد پایین آمد و این نزول تا پایان هفته نیز جبران نشد.

نگاهی به معاملات هفته سوم شهریورماه حاکی از نزولی بسته شدن کندل هفتگی شاخص کل است. به طوری که شاخص کل با افت 0.62 درصدی از تراز دو میلیون و 140 هزار واحد به سطح دو میلیون و 126 هزار واحد رسید.

تغییرات ارتفاع شاخص هم‌وزن نیز شبیه شاخص کل بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در هفته گذشته حدود 0.62 درصد کاهش ارتفاع داد و از 722 هزار واحد به 718 هزار واحد رسید.

بیشترین بازدهی هفته سوم شهریور

بررسی معاملات سومین هفته از شهریور 1402 نشان می‌دهد، سهم‌های پربازده بورس در این هفته نزولی، ارقام بیشتری را نسبت به سهم‌های کم‌بازده ثبت کردند. نگاهی به فیلترهای بورسی نشان می‌دهد که سهم ثامان در این هفته پیشتاز بازار سهام بود و با رشد 20 درصدی قیمت چهار هزار و 266 تومان را بر تابلو به ثبت رساند.

بررسی چارت قیمتی سهام شرکت سامان‌ گستر اصفهان‌ نشان می‌دهد نزدیکترین مقاوت سهم، سطح چهار هزار و 884 تومان و مهم‌ترین حمایت آن تراز قیمتی سه هزار و 741 تومان است.

همچنین بالاس و وهنز نیز در این هفته به ترتیب 16 و 15 درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح سه هزار و 930 و 480 تومانی رسیدند. تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد که بالاس و وهنر از نظر استاتیکی در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند و باید دید آیا در هفته چهارم شهریور پول جدیدی به این دو سهم تزریق می‌شود یا خیر؟

بیشترین بازدهی هفته

کمترین بازدهی هفته سوم شهریور

در طرف مقابل اما سهم‌های کم‌بازده نیز کم نبودند؛ البته باید گفت ارقام نزولی این سهم‌ها کمتر از اعداد بازدهی پیشتازان بازار سرمایه بود. برای مثال شفارس، بکام و ویسا در این هفته با نزول 11 درصدی، سه سهمی بودند که کمترین بازدهی را در هفته سوم شهریور به ثبت رساندند.
همانطور که در جدول زیر مشخص است، نزدیکترین حمایت تکنیکالی برای این سه سهم به ترتیب 325 تومان، 494 تومان و هزار و 712 تومان است.
کمترین بازدهی هفته

در نهایت باید گفت بازار سهام در هفته سوم شهریورماه افت و خیز چندانی نداشت و سهم‌ها عموما روند ساید را برای نوسان انتخاب کردند. در این میان سهم‌هایی هم بود که ارزش پرتفوی سهامداران خود را بالا برده و سود خوبی را نصیب آن‌ها کرد

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

کمترین بازدهی هفته سوم شهریور

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.