کد مطلب: ۸۶۸۲۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور/ دنده عقب شاخص کل ادامه دارد

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور/ دنده عقب شاخص کل ادامه دارد

روز ابتدایی معاملاتی این هفته در حالی آغاز شد که اهالی بازار سرمایه با توجه به تعداد و اندازه کندل‌های نزولی هفته گذشته، احتمال ادامه رالی صعودی شاخص کل را می‌دادند. تا اوایل بازار یکشنبه نیز این فرضیه درست پیش می‌رفت، اما با انتشار خبر انفجار در گرگان و شروع نزول قیمت دلار، روند معاملات تالار شیشه‌ای نیز کاهشی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به معاملات هفته سوم شهریورماه حاکی از نزولی بسته شدن کندل هفتگی شاخص کل است. به طوری که شاخص کل با افت 0.26 درصدی از تراز دو میلیون و 126 هزار واحد به سطح دو میلیون و 121 هزار واحد رسید.

اما تغییرات ارتفاع شاخص هم‌وزن مشابه شاخص کل نبود؛ به صورتی که شاخص هم‌وزن در هفته گذشته حدود 0.52 درصد افزایش ارتفاع داد و از 718 هزار واحد به 721 هزار واحد رسید.

گفتنی است در هفته پایانی شهریور در مجموع، 975 میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد. همچنین میانگین ارزش معاملات خرد نیز چهار هزار و 201 میلیارد تومان ثبت شد که در مقایسه با هفته گذشته افت پنج درصدی را پشت سر گذاشت. میانگین حجم معاملات نیز در هفته چهارم شهریورماه هفت میلیارد و 200 میلیون برگه سهم بوده است.

شروع امیدوار کننده بورس

بررسی معاملات روز ابتدایی هفته نشان می‌دهد که شاخص کل در شنبه 9 هزار و 50 پله از نردبان صعودی خود را که معادل 0.43 درصد این شاخص است طی کرد. در نهایت نیز نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات یکشنبه در سطح دو میلیون و 135 هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز طی معاملات شنبه در جهت شاخص کل رفتار کرد. با این تفاوت که افزایش نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار کمی بیشتر از شاخص کل بود. به طوری که این نماینده شرکت‌های کوچک توانست با رشد 0.72 درصدی به سطح 723 هزار و 176 واحدی برسد.

با تغییر روند شاخص‌های بورسی در این روز، حجم و ارزش معاملات خرد نیز صعودی شدند و ارقام 8 میلیارد و 500 میلیون برگه و چهار هزار و 988 میلیارد تومان را ثبت کردند. همچنین طی معاملات آن روز حدود 116 میلیارد تومان سهام حقوقی به حقیقی‌ها واگذار شد.

تغییر مسیر بورس بورس در دوشنبه

معاملات ابتدایی روز دوشنبه نیز صعودی دنبال می‌شد؛ اما با انتشار اخبار انفجار در گرگان به یکباره جو هیجانی فروش بر بورس غالب شد و از نیمه دوم بازار دوشنبه تا انتهای هفته، معاملات بورس به همین صورت ادامه یافت. در سه‌شنبه نیز سهم‌های بورس اوراق بهادار تهران در طرف منفی نوسان معامله می‌شدند. اما به دنبال رشد قیمت جهانی شکر در هفته‌های گذشته، گروه قندی در آن روز از استقبال بالایی برخوردار بود.

در روز پایانی هفته نیز اخبار متعددی معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داد. از احتمال افزایش نرخ فروش قطعات یدکی خودرو تا افت نسبی قیمت جهانی نفت، همگی گروه بورسی خود را مورد هدف قرار دادند. از همین رو در روز پایانی هفته سهام گروه محصولات شیمیایی عمدتا منفی و گروه قطعات یدکی مثبت معامله می‌شدند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.