کد مطلب: ۸۶۸۳۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ «رافزا» پرچمدار بازار سهام شد

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ «رافزا» پرچمدار بازار سهام شد

بررسی معاملات آخرین هفته شهریورماه حاکی از آن است که رافزا با رشد 23 درصدی طی چهار روز معاملاتی این هفته پربازده‌ترین سهم و سدبیر با کاهش 12 درصدی کم‌بازده‌ترین سهم بازار سرمایه لقب گرفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به معاملات هفته سوم شهریورماه حاکی از نزولی بسته شدن کندل هفتگی شاخص کل است. به طوری که شاخص کل با افت 0.26 درصدی از تراز دو میلیون و 126 هزار واحد به سطح دو میلیون و 121 هزار واحد رسید.

اما تغییرات ارتفاع شاخص هم‌وزن مشابه شاخص کل نبود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در هفته گذشته حدود 0.52 درصد افزایش ارتفاع داد و از 718 هزار واحد به 721 هزار واحد رسید.

گفتنی است در هفته پایانی شهریور در مجموع، 975 میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد. همچنین میانگین ارزش معاملات خرد نیز چهار هزار و 201 میلیارد تومان ثبت شد که در مقایسه با هفته گذشته افت پنج درصدی را پشت سر گذاشت. میانگین حجم معاملات نیز در هفته چهارم شهریورماه هفت میلیارد و 200 میلیون برگه سهم بوده است.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات هفته چهارم شهریورماه 1402 نشان می‌دهد، سهام شرکت رایان هم افزا با افزایش 23درصدی طی چهار روز معاملاتی، پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه شناخته شد و به قیمت هزار و 977 تومان رسید. تحلیل تکنیکال رافزا نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین حمایت برای سهم سطح هزار و 750 و نزدیک‌ترین مقاومت آن تراز دو هزار و 17 تومان است.

همچنین دو سهم بخاور و قزوین نیز در این چهار روز کاری به ترتیب 17 و 18درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح 533 و 850 تومان رسیدند. همچنین سطوح حمایت و مقاومت این دو سهم نیز در جدول فوق نمایش داده شده است.

کمتری بازدهی

در طرف مقابل نیز سدبیر که یک سهم سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود با افت 12درصدی بدترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود رقم زد و تراز چهار هزار و 685 تومان را بر تابلو بازار اول فرابورس ثبت کرد. دو سطح چهار هزار و 237 تومان و پنج هزار و 531 تومان نیز مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت سهم شناسایی شده‌اند.

تپولا و حشکوه نیز دیگر سهم‌های پربازده بورس در هفته چهارم شهریور لقب گرفتند. گفتنی است این دو سهم در این هفته با کاهش 11 درصدی به سطوح دو هزار و 300 تومان و 545 تومان رسیدند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.