کد مطلب: ۸۷۸۱۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام شاروم مهر ۱۴۰۲ / الگوی پرچم کامل شد!

تحلیل تکنیکال سهام شاروم مهر 1402 / الگوی پرچم کامل شد!

تحلیل تکنیکال سهام شاروم، خبر از تکمیل پترن پرچم می‌دهد. در صورتی که قیمت بتواند بالاتر از خط روند نزولی شکسته‌شده تثبیت شود، اهداف قیمتی شیرینی پیش روی سهامداران شاروم قرار می‌گیرد. آنالیز تکنیکال قیمت سهام شاروم نشان می‌دهد قیمت این سهم در محدوده کم‌ریسکی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پتروشیمی ارومیه با نماد «شاروم» در بازار اول فرابورس قابل معامله است. سهام شاروم با ارزش بازاری بالغ بر سه هزار و 136 میلیارد تومان در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «شاروم» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص شیمیایی

در ابعاد هفتگی، مشخص کردن ساختار ماژوری در چارت شاخص گروه شیمیایی‌ها، کمک زیادی به تشخیص روند می‌کند. پس از اصلاح عمیق این صنعت که همزمان با ریزش بازار در سال 99 رخ داد، در نهایت از نیمه اسفند‌ماه همان سال روند تازه‌ای در گروه شیمیایی‌ استارت خورد. ساختار‌های مشخص شده در نمودار شاخص این صنعت، نشان از صعودی بودن نماگر این گروه می‌دهد.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

همچنین ساختار‌های پدیدارشده نشان می‌دهد امواج اصلاحی روند مذکور شباهت زیادی با یکدیگر دارند. به طوری که این شاخص طی اصلاح اخیر بازار از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری به محض رسیدن به اندازه اصلاح قبلی، به پایان رسید و نماگر گروه نماد‌های شیمیایی شروع به ساختن سقف و کف‌های بالاتر کرد.

رسم ابزار چنگال اندروز به سبک پولبک، نشان از آن دارد که این شاخص با تست و سپس ری-تست خط میانی، میزان حمایت خریداران را سنجیده و پس از آن به سوی بالا پرتاب شده است. در صورت حفظ آخرین کف در محدوده 152 هزار واحدی، نماگر گروه نمادهای شیمیایی، تارگت رسیدن به سقف چنگال اندروز را در سر دارد.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

بنابراین می‌توان ادعا کرد سه موج اصلاحی قبلی از یک خانواده هستند. از سوی دیگر شیب موج اول این روند صعودی شباهت زیادی به آخرین موج صعودی بازار دارد که از آبان سال 1401 آغاز شد. بنابراین می‌توان از این نکته در ترسیم چنگال اندروز کمک گرفت.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

بر اساس این ترسیم، اگر کندل هفتگی این نماگر بالاتر از خط میانی بسته شود، شانس زیادی برای رشد شاخص تا موازی بالایی دارد. این مهم به معنی عبور شاخص از سقف قبلی خود است.

تحلیل تکنیکال سهام شاروم

رالی صعودی تندوتیز شاروم که همزمان با رشد کلیت بازار سهام در آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد، موجب تکمیل الگوی سروشانه معکوس این سهم شد. همچنین این رالی صعودی به قیمت نماد شاروم کمک کرد تا از سقف تاریخی خود عبور کند.

با شروع اصلاح بازار سهام در نیمه اردیبهشت ماه، شاروم نیز از این جریان مستثنی نبود. اصلاح قیمتی شکل‌گرفته در سهام پتروشیمی ارومیه، در قالب الگوی پرچم شکل گرفت. نگاهی نزدیکتر به چارت سهام شاروم، در تایم‌فریم روزانه نشان می‌دهد، قیمت با موفقیت از خط روند نزولی عبور کرده است.

2شاروم

در حال حاضر اولین تارگت قیمتی شاروم، سطح هزار و 835 تومنی است که سقف قبلی در این محدوده ساخته شد. در تکنیکال کلاسیک، معتقدند که شکست موفقیت‌آمیز الگوی پرچم، رشدی هم‌اندازه با میله این الگو را در پی خواهد داشت. در این سناریو، پترن پرچم، تارگت قیمتی چهار هزار و 400 تومانی را پیش روی سهامداران شاروم قرار می‌دهد. در همین حال حفظ کف هزار و 197 تومانی برای حفظ اعتبار ضروری است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.