کد مطلب: ۸۸۱۸۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد قیمت‌ها به داد فملی رسید! / بررسی کارنامه شرکت ملی مس در ۶ ماهه نخست امسال

رشد قیمت‌ها به داد فملی رسید! / بررسی کارنامه شرکت ملی مس در 6 ماهه نخست امسال

بررسی عملکرد فملی در 6 ماه گذشته نشان می‌دهد، مقدار فروش شرکت در نیمه نخست سال جاری با کاهش بیش از 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده است. اما افزایش نرخ محصولات فملی در این بازه زمانی سبب شد تا درآمد شرکت در این دوره پایین نیاید و به بیش از 57 هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد، شرکت در شهریورماه سال 1402 توانست مقدار تولید خود را نسبت به مرداد 17.5 درصد افزایش دهد و از چهار میلیون و 381 هزار تن به پنج میلیون و 145 هزار تن برساند. لازم به ذکر است مقدار تولید شرکت در شهریور به عدد مدت مشابه سال گذشته نرسید. به این ترتیب مقدار تولید شرکت در شهریور سال 1401 حدود 0.5 درصد بیشتر از رقم کنونی بوده است.

مقدار تولید فملی

البته ارقام مقدار فروش که در گزارش فعالیت ماهانه فملی منتشر شده اخبار خوبی را مخابره نکرد. چرا که مقدار فروش شرکت در شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد پایین آمد و به 108 هزار تن رسید. در طرف دیگر اما مقایسه این عدد با مردادماه خبر از افزایش 4.5 درصدی مقدار فروش می‌دهد.

مقدار فروش فملی

درآمد ماهانه فملی

گزارش عملکرد ماهانه فملی نشان می‌دهد، درآمد ماهانه شرکت با وجود افزایش مقدار فروش، نسبت به مردادماه کاهش داشته است. بررسی بیشتر این گزارش نشان می‌دهد کاهش نرخ فروش محصولات شرکت، دلیل پایین آمدن درآمد ماهانه فملی است. به صورتی که درآمد ماهانه فملی از 12 هزار و 647 میلیارد تومان در مردادماه با کاهش 18.3 درصدی به 10 هزار و 334 میلیارد تومان رسید. اما باید گفت درآمد شرکت در مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد پایین‌تر از رقم کنونی بوده است.

درآمد فملی

کارنامه فملی در 6 ماهه 1402

با انتشار گزارش فعالیت ماهانه شهریورماه تکلیف کارنامه 6 ماهه فملی مشخص شده است. بدین ترتیب شرکت موفق شد در 6 ماهه نخست سال جاری 29 میلیون و 116 هزار تن محصول تولید کند که حدود دو درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

اما در سمت فروش، اعداد سقوط سنگینی را تجربه کردند؛ به طوری که مقدار فروش شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری از یک میلیون و 263 هزار تن در نیمه نخست 1401 به 579 هزار تن رسیده است. با این حال اما درآمد شرکت در این دوره به دلیل افزایش نرخ فروش جهش 44 درصدی را تجربه کرد و به 57 هزار و 206 میلیارد تومان رسید که حدود 14 هزار و 652 میلیارد آن مربوط به صادرات است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.