خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۸۱۹۸

شاخص تولید شرکت های بورسی ۱.۹ درصد رشد کرد

شاخص تولید شرکت های بورسی 1.9 درصد رشد کرد

در دی ماه امسال، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش ۱/۹ درصدی و شاخص فروش با کاهش ۱/۷ درصدی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس، در دی ماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۱/۹ درصدی و شاخص فروش کاهش ۱/۷ درصدی را تجربه کرده است، همچنین نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش افزایش ۴/۵ و ۱ درصدی داشته اند.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش ۶/۴ و ۸/۵درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۴/۸ و۳/۱ درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت شیمیایی به جز دارو افزایش ۶/۱ درصدی و شاخص فروش کاهش۸/۹ درصدی را تجربه کرده و نسبت به ماه قبل افزایش ۲۹/۹ و ۲۷/۵ درصدی داشته است.

موضوع قابل توجه در دی ماه سال ۱۴۰۲، افزایش نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی به ۲/۴ درصد است؛ رشته فعالیت های «محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات» و «خودرو و قطعات» بالاترین نرخ رشد ماهیانه را ثبت کرده اند، همچنین رشد نقطه به نقطه با افزایش ۳/۳ واحد درصدی نسبت به ماه قبل، به ۲۶/۶ درصد رسیده است. گفتنی است، میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در دی ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل تغییری نداشته و میزان۲۲/۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.