کد مطلب: ۸۹۹۲۳۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در هفته پایانی بهمن ۱۴۰۲ / بازار سهام برای پنجمین هفته متوالی نزولی شد

بازدهی بورس در هفته پایانی بهمن ۱۴۰۲ / بازار سهام برای پنجمین هفته متوالی نزولی شد

کندل هفتگی شاخص کل در هفته پایانی بهمن‌ماه منتهی به دوم اسفند نیز نزولی بسته شد. این پنجمین هفته متوالی است که کندل هفتگی شاخص کل نزولی بسته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بورس در هفته جاری حکایت از کاهش هر دو نماگر بازار سرمایه دارد؛ به صورتی که شاخص کل طی این هفته با افت 0.38 درصدی از دو میلیون و 78 هزار واحد به دو میلیون و 70 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با کاهش 0.1 درصدی از 727 هزار واحد به 726 هزار واحد رسیده است.

در طرف دیگر ماجرا نیز ارقام مثبتی به چشم نمی‌خورد. چرا که حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این هفته نزولی بودند. به طوری که بازار سهام طی هفته پایانی بهم‌ماه به طور میانگین روزانه 6 میلیارد برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل سه هزار و 643 میلیارد تومان را رقم زده است. همچنین لازم به ذکر است طی پنج روز معاملاتی این هفته بیشتر از 1.2 همت پول حقیقی از بازار خارج شده است.

بورس هفته پایانی بهمن در یک نگاه

نگاهی به معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد که شاخص‌های بازار در روز ابتدایی هفته نزولی بودند. به طوری که شاخص کل در این روز شاخص کل 0.89 و شاخص هم‌وزن 0.67 کاهش داشتند. در یکشنبه اما این دو نماگر تا حدودی صعودی بودند و شاخص کل 0.23 درصد و شاخص هم‌وزن 0.19 درصد افزایش داشتند.

معاملات بورس دوشنبه نیز با همین روند بسته شد؛ به نحوی که شاخص کل 0.32 درصد و شاخص هم‌وزن 0.63 درصد افزایش ارتفاع دادند. اما معاملات بورس سه‌شنبه در حالی بسته شد که شاخص هم‌وزن و شاخص کل در خلاف جهت هم رفتار کردند. در چهارشنبه نیز هر دو نماگر بورس نزولی بودند تا به این ترتیب کندل هفتگی شاخص‌های بورسی نزولی باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.