کد مطلب: ۹۰۰۳۱۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اسفند / میهن و کمرجان؛ دو روی سکه سود و زیان

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اسفند / میهن و کمرجان؛ دو روی سکه سود و زیان

بررسی معاملات هفته اول اسفند نشان می‌دهد که میهن با افزایش 15 درصدی، بیشترین بازدهی و کمرجان با افت 15 درصدی کمترین بازدهی را در میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازدهی هفتگی شاخص‌های کل و هم‌وزن در نخستین هفته اسفندماه منفی بود. میانگین ارزش معاملات خرد در چهار روز معاملاتی هفته سه هزار و 500 میلیارد تومان بود و متوسط حجم معاملات خرد هم به طور روزانه روی رقم 6.4 میلیارد برگه سهم قرار گرفت.

بازار سهام اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته نخست اسفند، مثبت شد اما به طور کلی، بازدهی منفی ثبت کرد. در این هفته همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 3.5 همت رسید و حجم معاملات خرد نیز 6.4 میلیارد برگه سهم در مقیاس متوسط روزانه بود.

این هفته هم تراز ورود و خروج پول حقیقی در سهام منفی بود و منجر به خروج 851 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شد. این در حالی بود که شاخص کل در این هفته نیز با وجود رشد روز چهارشنبه، بازدهی منفی 0.77 درصدی ثبت کرد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت وضعیت بدتری نسبت به شاخص کل، 1.75 درصد عقب نشست.

گفتنی است معاملات هفته اول اسفند در بازار سهام، تحت تاثیر انتشار اوراق سپرده با سود 30 درصدی قرار داشت. در همین حال، افزایش قیمت دلار در طول هفته، دوباره بازارهای ارز و طلا را برای معامله‌گران جذاب کرد تا خروج پول حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت به نفع دلار و سکه رقم بخورد.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته اول اسفند

بررسی معاملات بورس در هفته ابتدایی اسفند 1402 نشان می‌دهد که سهام میهن توانسته است در این هفته با رشد 15 درصدی بیشترین بازدهی را  به ثبت برساند و به ارزش  589 تومان معامله شود.

بیشترین بازدهی هفته اول اسفند

کایزد و پارسیان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 15 و 14 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته کایزد به قیمت 1,351 و پارسیان به 352 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته ابتدایی اسفند

کمترین بازدهی هفته اول اسفند

در طرف مقابل نیز ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده در همین تراز بود؛ به طوری‌که کمرجان افت 15 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. بیوتیک  و غپونه نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده این هفته بود که با افت 14 و 13 درصدی به قیمت 2,465 و 606 تومانی رسیدند. همچنین واعتبار و آردینه نیز با کاهش 12 درصدی دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته ابتدایی اسفند بودند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.