کد مطلب: ۹۰۱۱۳۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در هفته دوم اسفند ۱۴۰۲ / کندل هفتگی بازار سهام، سبز شد

بازدهی بورس در هفته دوم  اسفند ۱۴۰۲ / کندل هفتگی بازار سهام، سبز شد

معاملات بازار سهام در هفته دوم اسفند نیز به پایان رسید و کندل هفتگی شاخص‌های بورسی پس از مدت‌ها صعودی شد. بررسی بازارهای مالی در این هفته نشان می‌دهد که تحرکات صعودی در بازار دلار موتور محرکه فعلی بورس است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت ارز از هفته گذشته تا کنون بر مدار صعودی قرار گرفته است و همین موضوع نیز سبب شد تا سهامداران شاهد تحرکات صعودی در بازار سهام شوند. به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته 5.4 درصد بازدهی داشته و از دو میلیون و 54 هزار واحد به دو میلیون و 165 هزار واحد رسیده است.

معاملات سهم‌های کوچک نیز در این هفته افزایش نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند. به نحوی که شاخص هم‌وزن از 714 هزار واحد، با رشد 3.43 درصدی به 738 هزار واحد رسیده است.

در طرف ارزش معاملات نیز ارقام قابل توجهی به چشم می‌خورد. چرا که با شارژ بازار سهام حجم و ارزش معاملات نیز صعودی شد و پس از مدت‌ها رقم بالایی را به ثبت رساند. به طوری که در این هفته بازار سهام به صورت میانگین، روزانه 10 میلیارد و 340 میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات خرد 6 هزار و 324 میلیارد تومانی را رقم زد.

همچنین باید گفت بازار سهام در این مدت پس از چندین هفته شاهد ورود پول حقیقی بود. به صورتی که طی پنج روز کاری این هفته بیشتر از 1.8 همت پول به بازار سهام تزریق شده است.

بورس هفته دوم اسفند در یک نگاه

بررسی معاملات بورس در هفته دوم اسفندماه خبر از آن می‌دهد که شاخص کل در روز ابتدایی هفته با افزایش 1.55 درصدی روبه‌رو شده بود. شاخص هم‌وزن نیز روز شنبه رشد 1.47 درصدی را پشت سر گذاشت. معاملات یکشنبه نیز در همین جهت اما با قدرت بیشتری بسته شد؛ به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب 2.9 و 2.15 درصد افزایش داشتند.

روز دوشنبه اما روند معاملات تا حدودی تغییر کرد؛ به طوری که در این روز شاخص کل 0.32 درصد و شاخص هم‌وزن 0.6 درصد کاهش ارتفاع دادند. در مقابل، معاملات روز سه‌شنبه صعودی بود و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 1.5 و 0.54 درصد افزایش ارتفاع دادند. اما در روز پایانی هفته شاخص‌های بورسی با روند نزولی به استقبال تعطیلات رفتند. گفتنی است در این روز حجم و ارزش معاملات نیز کاهش داشتند.         

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.