کد مطلب: ۹۰۲۱۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در هفته سوم اسفند ۱۴۰۲ / دنده عقب بازار سهام در روند ساید دلار

بازدهی بورس در هفته سوم اسفند 1402 / دنده عقب بازار سهام در روند ساید دلار

بررسی معاملات بازار سهام در هفته دوم اسفندماه 1402 حکایت از آن دارد که پس از خنثی شدن روند دلار، روند صعودی بورس هم پایان یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به معاملات هفته سوم اسفندماه 1402 حکایت از آن دارد که شاخص کل این هفته از دو میلیون و 165 هزار واحد با کاهش 0.72 درصدی به دو میلیون و 150 هزار واحد رسیده است. شاخص هم‌وزن نیز طی پنج روز معاملاتی این هفته با کاهش حدود 0.9 درصدی از 738 هزار واحد به 732 هزار واحد رسیده است.

به این ترتیب باید گفت در حال حاضر با این اصلاح، شاخص‌های بورسی به حمایت استاتیکی خود رسیدند و در صورت رشد ارزش معاملات و حمایت حقوقی‌ها در هفته آینده، احتمال رشد کلیت بازار وجود دارد.

چقدر نقدینگی از بازار سهام خارج شد؟

طبق تابلو معاملات بورس در این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و 660 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملات خرد چهار هزار و 592 میلیارد تومانی را رقم زد. همچنین باید گفت به طور کلی 216 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته سوم اسفند در یک نگاه

بررسی معاملات بورس در هفته سوم اسفندماه خبر از آن می‌دهد که شاخص کل در روز ابتدایی هفته با کاهش  0.09 درصدی روبه‌رو شده بود. در طرف مقابل اما شاخص هم‌وزن در این روز حدود 0.16 درصد افزایش ارتفاع داد. روند معاملات یکشنبه اما کمی تفاوت داشت؛ چرا که شاخص کل و هم‌وزن در این روز به ترتیب 0.16 و 0.13 درصد پایین آمدند.

بررسی معاملات دوشنبه خبر از تغییر مسیر این دو نماگر می‌داد؛ به طوری که شاخص کل در این روز 0.06 درصد رشد کرد و شاخص هم‌وزن 0.13 درصد پایین آمد. معاملات سه‌شنبه نیز در همین جهت بسته شد و شاخص کل 0.09 درصد افزایش و شاخص هم‌وزن 0.26 درصد کاهش داشته‌اند.

اما در روز پایانی هفته شاخص‌های بورسی نزول نسبتا قدرتمندی را پشت سر گذاشتند؛ به نحوی که در این روز شاخص کل 0.61 درصد و شاخص هم‌وزن 0.53 درصد پایین آمدند.     

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.