کد مطلب: ۹۰۶۴۴۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ / ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان پول از سهام خارج شد

بازدهی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ / 2 هزار و 858 میلیارد تومان پول از سهام خارج شد

بررسی بورس در هفته پایانی فروردین‌ماه حاکی از آن است که جو هیجان فروش بر معاملات بازار سهام غلبه کرده و سبب کاهش شاخص‌های بورسی شده است. همچنین طی این هفته معاملاتی حدود سه همت پول حقیقی از بورس خارج شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام معاملات هفته چهارم فروردین 1403 را در حالی آغاز کرد که هیجانات شدیدی بر آن غالب بود. چراکه در این هفته، سپاه پاسداران مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. این اقدام در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی صورت گرفت.

تشدید هیجانات در روز ابتدایی هفته سبب شد موج فروش در بازار قوت بگیرد. همین موضوع سبب شد شاخص کل در این هفته معاملاتی حدود 2.4 درصد افت کند و از دو میلیون و 261 هزار واحد به دو میلیون و 208 هزار واحد برسد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز طی پنج روز کاری این هفته کاهش حدود 3.7 درصدی پیدا کرد و از تراز 751 هزار واحد به 723 هزار واحد رسید.

موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد سقوط رقم ارزش معاملات خرد است؛ چراکه دامنه نوسان بازار سهام از روز یکشنبه محدود و سبب کاهش حجم و ارزش معاملات شد. به طوری که بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه 6.6 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل دو هزار و 621 میلیارد تومان را رقم زد.

همچنین طی پنج روز معاملاتی این هفته بیشتر از دو هزار و 850 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. این بدان معناست که در این هفته حدود سه همت پول از بازار سهام خارج و وارد بازارهای سفته‌بازی شده است.

بورس هفته چهارم فروردین در یک نگاه

نگاهی به معاملات بازار سهام در این هفته حاکی از سقوط سنگین شاخص‌های بورسی در روز ابتدایی هفته است. در یکشنبه نیز با وجود محدودیت دامنه نوسان، شاخص‌های بورسی نزولی بودند و اکثر سهم‌ها در منطقه صف فروش معامله شدند.

در دوشنبه اما هیجانات فروش کمی کاهش پیدا کرد و رنگ سبز به تابلو بازار بازگشت. این اتفاق در سه‌شنبه تکرار نشد و باز هم شاخص‌های بورسی نزولی بودند. در نهایت اما کار بازار سهام در روز چهارشنبه با رشد شاخص‌های بورسی پایان یافت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.