فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۶۳۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی ارفع/ رکورد حجم تولید ماهانه «آهن و فولاد ارفع» شکسته شد

تحلیل بنیادی ارفع/ رکورد حجم تولید ماهانه «آهن و فولاد ارفع» شکسته شد

نگاهی به گزارش عملکرد اردیبهشت‌ماه شرکت آهن و فولاد ارفع حکایت از آن دارد که این شرکت موفق به شکستن رکورد تولید ماهانه خود در این ماه شده است. به طوری که حجم تولید ارفع در این ماه به 203 هزار و 776 تن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش‌ فعالیت ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد این شرکت در بخش تولید عملکرد قابل توجهی داشته است. به طوری که مقدار تولید اردیبهشت‌ماه ارفع، در مقایسه با ماه قبل یعنی فروردین و اردیبهشت سال گذشته افزایش داشته است.

این موضوع سبب شد تا رکورد تولید ماهانه یک سال گذشته ارفع در اردیبهشت‌ماه شکسته شود و به 203 هزار و 776 تن برسد. این عدد در مقایسه با تولید فروردین دو درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.8 درصد رشد کرده است.

مقدار تولید ارفع

حجم فروش ارفع کاهش یافت

با وجود اینکه حجم تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، اما تناژ فروش این شرکت نسبت به همین ماه با کاهش 18.1 درصدی از 107 هزار تن در اردیبهشت 1402 به 88 هزار تن در اردیبهشت 1403 رسیده است.

در طرف دیگر اما حجم فروش آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت نسبت به فروردین 1403 افزایش 25.6 درصدی را پشت سر گذاشته است که رقم قابل قبولی به حساب می‌آید.

مقدار فروش ارفع

درآمد آهن و فولاد ارفع پایین آمد

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد که حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین آمده است. از طرفی نرخ فروش محصولات شرکت نیز در یک سال اخیر جهش چشم‌گیری را پشت سر نگذاشت تا این موضوع نیز نتواند کاهش حجم فروش ارفع را جبران کند.

این روند سبب شد تا درآمد ماهانه آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه به دو هزار و 95 میلیارد تومان برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12.1 درصد کاهش داشته است.

درآمد ماهانه ارفع

اما همان‌طور که گفته شد حجم فروش شرکت آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد افزایش داشته است. به موجب این قضیه درآمد آهن و فولاد ارفع در این ماه حدود 30 درصد افزایش داشته است.

در نهایت باید گفت با وجود اینکه عملکرد تولید آهن و فولاد ارفع در اردیبهشت‌ماه خوب بود اما شرکت در بخش فروش نتوانست کارنامه خوبی را به ثبت برساند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.