فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۷۹۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / بازار سهام متعادل می‌شود؟

پیش بینی بورس دوشنبه 11 تیر 1403 / بازار سهام متعادل می‌شود؟

فاز انتظار و نگرانی بازار سهام همچنان ادامه دارد و نمود آن در روزهای نوسانی بازار بازتاب پیدا کرده است. سرنوشت بورس در ادامه روزهای هفته چگونه پیش خواهد رفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت 1.1 درصدی، معادل 23 هزار و 87 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 72 هزار و 936 واحد قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 1.54 درصدی (معادل 10 هزار و 433 واحد) در پله 668 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، سه هزار و 676 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را 8.4 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از خروج 859.4 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه 11 تیر 1403

هر چه بازار سهام به تاریخ 15 تیرماه که دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری سال 1403 است، نزدیک‌تر می‌شود، حساسیت و تاثیرپذیری بازار از نتیجه انتخابات نیز افزایش پیدا می‌کند. بازار، سناریو‌های متفاوت مشخص شدن چهره اول دولت چهاردهم را بر اساس احتمال روی کار آمدن هر فرد لحاظ می‌کند. 

کارشناسان معتقدند، برنامه‌های شفاف و مشخصی از هیچ‌یک از دو کاندیدا در رابطه با برنامه جهت مدیریت کسری بودجه، تورم، اصلاح قیمت نهاده‌های انرژی، تامین زیرساخت‌ها به ویژه در رابطه با بحث تامین انرژی صنعت ارائه نکرده‌اند؛ پاشنه آشیل‌هایی که در سال‌های اخیر بازار سرمایه و شرکت‌ها آسیب زیادی از ناحیه آنها دریافت کرده‌اند.

به همین واسطه نگرانی اهالی بازار و پول هوشمند نسبت به مسیر ماه‌ها و سال‌های آتی بازار و صنعت، قابل درک است. انتظار می‌رود شرایط بازار در روزهای باقی‌مانده از هفته جاری، نوسانی دنبال شود و جهت مشخصی را در پیش نگیرد.

در حال حاضر در راستای پیش بینی بورس با توجه به نرم شدن شیب عرضه‌ها در نیمه دوم بازار، به نظر می‌رسد جریان معاملات در روز میانی بازار، متعادل‌تر از روز یکشنبه دنبال شود.   

گزارش‌های بیدوشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.