فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۳۸۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / سایه سنگین تعطیلات بر معاملات تالار شیشه‌ای

پیش بینی بورس شنبه 23 تیر 1403 / سایه سنگین تعطیلات بر معاملات تالار شیشه‌ای

نخستین هفته بازار سرمایه پس از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و برخلاف انتظار کارشناسان، خیلی زود هیجان اهالی تالار شیشه‌ای به پایان رسید. سرنوشت بازار در هفته آتی چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات روز چهارشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.35 درصدی، معادل هفت هزار و ۶۷۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۰۹ هزار واحدی قرار گرفت. 

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰.۴ درصدی (معادل دو هزار و ۸۰۴ واحد) تا پله ۷۰۶ هزار و ۸۹۳ واحدی رشد کرد.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز چهارشنبه، سه هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارشنبه را نیز هفت میلیارد و 600 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه بورس، خبر از خروج ۵۲۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

سومین هفته تابستان که با چاشنی معرفی رئیس جمهوری چهار سال آینده کشور همراه بود، غیرمنتظره پیش رفت. از این جهت که سهامداران و کارشناسان، انتظار جو مثبت طولانی‌تری را پس از انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهوری منتخب، داشتند. این سنتیمنت مثبت اما تنها در روز شنبه و با ارفاق در روز یکشنبه، جریان غالب معاملات بود.

کارشناسان تالار شیشه‌ای بر این عقیده‌اند که بازار به نقطه‌ای رسیده که از ایده‌های روی کاغذ و تئوریک استقبال نمی‌کند و تا زمان اجرای تصمیمات و عملی شدن آنها صبر می‌کند. با وجود این، می‌توان کاهش ترس سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای را به‌وضوح در سنتیمنت بازار سرمایه دید. مشخصاً بازار سهام تا پایان سال، چشم‌انداز روشنی دارد و بالاتر از بازارهای موازی، به سهامداران خود بازدهی خواهد داد.

اما آنچه در شرایط شرایط کوتاه‌مدت بازار مشاهده می‌شود، خروج پول به دلیل تعطیلات هفته آینده است. بر همین اساس و در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه، نمی‌توان انتظار افزایش ارزش معاملات و یا تحول نقشه بازار را داشت.

با توجه به تعطیلات دوشنبه و سه‌شنبه در هفته آتی، به نظر نمی‌رسد اهالی تالار شیشه‌ای، امیدی به تحول شرایط کم رونق معاملات داشته باشند. کارشناسان معتقدند بازار سرمایه، شرایطی متعادل و خنثی را در هفته آینده تجربه خواهند کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.