فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته پایانی مرداد ۱۴۰۳ / افت ماهانه شاخص کل به ۶.۴۱ درصد رسید

بازدهی بورس هفته پایانی مرداد ۱۴۰۳ / افت ماهانه شاخص کل به 6.41 درصد رسید

بازار سهام در هفته پایانی مردادماه توانست تحت تاثیر اخبار مثبت روند صعودی را در پیش گیرد. به طوری که شاخص‌های بورسی در این هفته توانستند بر ارتفاع خود بیفزایند.

به گزارش تجارت نیوز،

معاملات هفته پایانی مردادماه بسته شد و برآیند آن کندل هفتگی شاخص‌های بورسی را برخلاف هفته گذشته صعودی کرد. به طوری که شاخص کل طی پنج روز معاملاتی این هفته حدود 1.96 درصد رشد کرد و از ارتفاع یک میلیون و 998 هزار واحد در پایان هفته گذشته و به دو میلیون و 37 هزار واحد در پایان بورس این هفته رسید. این بدان معناست که با اخبار مثبت حول بازار سهام، شاخص‌ کل بورس توانست تراز دو میلیون واحد را پس بگیرد.

این روند در شاخص هم‌وزن نیز دیده شده است؛ به طوری که شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام در این هفته به طور میانگین 0.94 درصد افزایش قیمت پیدا کردند. در نهایت نیز تابلو بورس تهران رقم شاخص هم‌وزن را 639 هزار واحد نشان داد.

حجم و ارزش معاملات هفته

همچنین بازار سهام طی پنج روز معاملاتی این هفته به طور میانگین روزانه 5.12 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معادل دو هزار و 196 میلیارد تومانی را رقم زد. گفتنی‌ است حدود 134 میلیارد تومان پول حقیقی در این هفته به بازار سهام تزریق شده است.

بورس هفته پایانی مرداد در یک نگاه

بررسی معاملات بورس این هفته نشان می‌دهد پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک، شاخص‌های بورسی در ابتدای هفته روند صعودی به خود گرفتند و این موضوع تا روز سه‌ شنبه ادامه یافت. اما در سه شنبه سطح تقاضا کاهش یافت و در آن روز شاخص‌های بورسی نزولی شدند. این روند در روز چهارشنبه تکرار نشد و خبر حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه رنگ سبز را به بورس بازگرداند.

کاهش 6.41 درصدی شاخص کل در یک ماه

با بسته شدن کندل معاملات امروز تکلیف بازدهی ماهانه بورس مشخص شد. طبق چارت شاخص کل، این نماگر در ماه گذشته حدود 6.41 درصد پایین آمده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.