فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۶۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی ارفع / سقوط ۴۸ درصدی فروش آهن و فولاد ارفع در مردادماه ۱۴۰۳

تحلیل بنیادی ارفع / سقوط 48 درصدی فروش آهن و فولاد ارفع در مردادماه 1403

پس از تیرماه کابوس‌وار شرکت آهن و فولاد ارفع، گزارش مردادماه این شرکت نشانی از بهبود و بازیابی سطح تولید، فروش و درآمد آن ندارد.

به گزارش تجارت نیوز،

بررسی گزارش عملکرد شرکت آهن و فولاد ارفع در مرداد، حاکی از قرار گرفتن سطح تولید این شرکت در سطح 105 هزار و 327 تنی است. بدین ترتیب نوار کاهش متوالی تناژ تولید ارفع به چهارمین ایستگاه رسیده است.

این رقم به معنای افت محسوس 18 درصدی تولید این شرکت معادل 23 هزار تن، نسبت به سطح تولید تیرماه سال جاری است. همچنین گفتنی است، تناژ تولید ارفع نسبت به مرداد 1403، با افت 16.2 درصدی همراه بوده است.

تولید ارفع جدید

فروش ارفع در پایین‌ترین سطح یک‌ساله قرار گرفت

تیرماه سال جاری بود که تناژ فروش آهن و فولاد ارفع دچار افت چشمگیری نسبت به میانگین سطح فروش سه‌ماهه اول پیدا کرد. گزارش تولید و فروش ارفع در مردادماه نشان می‌دهد نه‌تنها شرکت در این ماه هم نتوانسته به سطح فروش پیشین برسد بلکه حتی با کاهش 24 درصدی نسبت به تیرماه مواجه است. 

فروش ارفع جدید

گزارش شرکت نشان می‌دهد تناژ فروش ارفع در سطح 18 هزار و 582 تنی قرار گرفته است. شایان ذکر است سطح فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه سال 1402، دچار افتی 48 درصدی شده است. 

درآمد ارفع نصف شد

نگاهی به نمودار درآمد آهن و فولاد ارفع مشخص می‌کند درآمد این شرکت همبستگی زیادی با سطح فروش دارد. ارفع در مردادماه، 423 میلیارد تومان درآمد داشته که در قیاس با مرداد 1402، بالغ بر 48.5 درصد کاهش یافته است.

درآمد ارفع جدید

از طرفی درآمد ارفع نسبت به تیرماه، درست مانند آنچه در تناژ فروش شرکت مشاهده شده بود، با افت 25.8 درصدی نسبت به تیرماه همراه بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.