فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۰۹۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته دوم شهریور ۱۴۰۳/ طی ۳ روز معاملاتی هفته ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد سهام خرد شد

بازدهی بورس هفته دوم شهریور 1403/ طی 3 روز معاملاتی هفته 1200 میلیارد تومان پول حقیقی وارد سهام خرد شد

بازدهی هفتگی بورس مثبت شد. بازار سهام در حالی دومین هفته شهریورماه را به پایان برد که تنها سه روز معاملاتی را به خود دید اما توانست عملکرد مناسبی را به ثبت برساند؛ به‌نحوی که طی این بازه سه روزه بیش از 1200 میلیارد تومان پول حقیقی وارد سهام خرد، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی هفتگی هفتگی بورس در دومین هفته شهریورماه مثبت بود و به ورود پول حقیقی منجر شد. این در حالی بود که بازار سهام تنها سه روز کاری را تجربه کرد و از یک هفته معاملاتی کامل محروم بود. با این حال اما حتی در آخرین روز معاملاتی هفته که بین دو تعطیلی قرار داشت، برآیند کلی معاملات مثبت شد.

شاخص کل بورس 2 درصد مثبت شد

شاخص کل بورس در سه روز معاملاتی گذشته بالغ بر 2 درصد رشد کرد و از تراز دو میلیون و 76 هزار واحد در نقطه صفر شروع معاملات هفته، به ارتفاع دو میلیون و 109 هزار واحدی در روز پایانی معاملات رسید. 

شاخص هم‌وزن نیز این هفته برآیند مثبتی داشت و با رشد 1.76 درصدی، سهامداران نمادهای کوچک و متوسط را امیدوار کرد.

تراز پول حقیقی در سهام خرد از 1200 میلیارد تومان فراتر رفت

بررسی روند بازار سهام طی سه روز معاملاتی دومین هفته شهریورماه نشان می‌دهد که در روزهای شنبه و یکشنبه، سهام خرد، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با ورود پول حقیقی به مبلغ 840 میلیارد تومان در هر روز روبرو بوده‌اند. اگرچه در روز سه‌شنبه تراز پول حقیقی منفی بود اما خروج 457 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی‌ها در این روز نتوانست مسیر بهبود بازار سهام را متوقف کند تا به این ترتیب، بازار سهام تراز مثبت 1223 میلیارد تومانی پول حقیقی را ثبت کند.

متوسط حجم معاملات خرد از 7 میلیارد برگه سهم گذشت

طی سه روز معاملاتی دومین هفته شهریورماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 7.4 میلیارد برگه سهم رسید. ‌به نحوی که در بازار در روز شنبه شاهد معامله 4.9 میلیارد برگه سهم، در روز یکشنبه شاهد معامله 9.7 میلیارد برگه سهم و در روز سه‌شنبه شاهد معامله 7.7 میلیارد برگه سهم بود.

ارزش معاملات خرد همچنان در کف ماند

اگرچه ارزش معاملات خرد سهام طی دومین هفته شهریورماه در مقایسه با هفته‌های گذشته رشد اندکی داشته است اما همچنان در کف باقی ماند و چشمگیر نبود. ارزش معاملات خرد سهام در این هفته میانگین روزانه سه هزار و 450 میلیارد تومان را ثبت کرد که تا روزهای اوج بازار فاصله بسیار زیادی دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.