فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۰۲۶

کارشناس بازار سرمایه:

رونق به بورس باز می‌گردد

رونق به بورس باز می‌گردد

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روزهای آینده به تعادل برسد و دوباره شاهد بازگشت رونق به بورس باشیم.

به گزارش تجارت نیوز،

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام این‌که مصوبه سازمان بورس باعث توقف افت‌های احساسی و هیجانی بورس می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روزهای آینده به تعادل برسد و دوباره شاهد بازگشت رونق به بورس باشیم.

نیما میرزایی درباره مصوبه سازمان بورس مبنی بر کاهش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی به حداکثر ۳۵ درصد و تاثیر آن بر روند بازار اشاره کرد و گفت: بورس از نگاه بنیادی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و سودسازی شرکت‌های بورسی تحت تاثیر تصمیمات حمایتی دولت رو به افزایش است.

او افزود: در روزهای اخیر، دلار نیمایی به صورت مستمر حرکت پر شتابی را در روند صعودی تجربه کرد که به زودی شاهد اثر مثبت آن در صورت‌های مالی هستیم.

میرزایی ادامه داد: موج فروش ایجاد شده در بازار سرمایه هیجانی است، نوسانات اخیر بازار، نتیجه واکنشی‌هایی است که با تاخیر نسبت به اتفاقات رخ داده در منطقه رخ داد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به وجود چنین مسایلی، سازمان بورس برای بهبود شرایط فعلی بازار تصمیم به موقع و کارشناسی را گرفت، این اتفاق می‌تواند ایجاد کننده شرایط برد - برد برای صندوق‌های با درآمد ثابت باشد که از امکان افزایش بخش سهام برخوردارند.

او افزود: با توجه به جذاب بودن قیمت‌ها، بازار و سهامداران می‌توانند تا یک سال آینده از این اتفاق منتفع شوند.

میرزایی تاکید کرد: بر اثر این تصمیم به موقع سازمان بورس، افت‌های احساسی و بدون دلایلی بنیادی بازار متوقف می‌شود و بازار می‌تواند به روند با ثبات خود بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روزهای آینده به تعادل برسد و دوباره شاهد بازگشت رونق به بورس باشیم.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.