خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۸۷۲

کاخ سفید: بایدن هنوز مخالف آتش بس در غزه است

کاخ سفید: بایدن هنوز مخالف آتش بس در غزه است

​هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید یک روز بعد از ادعاهای جو بایدن در تلاش برای راضی کردن معترضان حامی آتش‌بس در غزه در محل سخنرانی‌اش گفت، این رئیس جمهور آمریکا همچنان مخالف آتش بس است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد، دولت واشنگتن در این مقطع با برقراری آتش بس در غزه به این بهانه که به نفع حماس تمام می‌شود، مخالف است.

کربی در جریان یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید به سوال خبرنگار پایگاه آمریکایی «وی.او.ای» اظهار کرد: «ما قطعا از وقفه‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم اما هم اکنون از آتش بس سراسری حمایت نمی‌کنیم. رئیس جمهور آمریکا ابدا سیگنالی در ارتباط با تغییر این موضع نفرستاده است.»

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در روز دوشنبه در پاسخ به معترضانی که خواستار حمایت او از آتش بس در غزه شدند ادعا کرد: «من بی سرو صدا در حال همکاری با دولت اسرائیل و استفاده از همه ابزارهای موجود برای وادار کردن آنها به کاهش حضور در غزه و خروج چشمگیرشان از غزه هستم.»

بایدن خطاب به این گروه معترض که سخنرانی او در یک تجمع انتخاباتی در ایالت کارولینای جنوبی را با شعار «آتش‌بس هم اکنون!» مختل کردند اظهار کرد: «من این اشتیاق را درک می‌کنم.»

به نوشته پایگاه «وی.او.ای»، این رویداد نشان داد که چطور جنگ غزه در حال شکاف ایجاد کردن بین رای‌دهندگان آمریکایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در ماه نوامبر است.

وندی پرلمن، یک استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا گفت، این صحبت‌های بایدن «یک توهین» به آمریکایی‌هایی است که از رهبران کشورشان متوقف ساختن جنگ را مطالبه می‌کنند.

او اظهار کرد: «این صحبت او درباره نجواهایی بی سر و صدا و در پشت صحنه آن هم زمانی که اقدامات دولت بایدن در قبال اسرائیل گویای همه چیز هستند شرم آور است.»

پرلمن یکی از بیش از 1350 دانشمند علوم سیاسی آمریکایی است که با امضای نامه‌ای از بایدن و دیگر رهبران سیاسی آمریکا خواستند به رژیم صهیونیستی برای اعمال آتش بس سریع فشار بیاورد.

دولت بایدن با ادامه سنت سابق حمایت تمام عیار واشنگتن از رژیم صهیونیستی، از زمان اجرای عملیات جنایتکارانه رژیم از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه غز، حمایت سرسختانه‌ای از این عملیات تل‌آویو به عمل آورده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه، عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون به شهادت بیش از 23000 نفر در این باریکه منجر شده است.

ملانی کامت، استاد روابط بین‌المللی در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد اظهار کرد، همچنان که ابعاد کشتار و ویرانی در غزه به سرعت و به طور فزاینده ادامه می‌یابد وضعیت برای جو بایدنی که کارزارش برای نامزدی دوباره در انتخابات 2024 را به جریان انداخته بغرنج می‌شود.

روز دوشنبه یک سازمان چپگرای آمریکایی حامی رژیم اسرائیل با نام «آمریکایی‌ها برای صلح هم اکنون» تبدیل به اولین گروه صهیونیست آمریکایی شد که از این رژیم خواست «یک استراتژی خروج فوری از جنگ را تصویب کرده و به اجرا بگذارد» و این نشانه‌ای از شروع ترک برداشتن حمایت گروه‌هایی از یهودیان آمریکایی از اسرائیل است.

جیمز کلاتزنیک، رئیس این گروه در بیانیه‌ای گفت: «دولت بایدن باید اسرائیل را تحت فشار بگذارد تا فورا خصومت‌ها را متوقف کرده و از جنگ به سمت تلاش برای ایجاد صلح برود.»

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.