کد مطلب: ۹۰۰۲۷۱

فرانسه خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد

فرانسه خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از جنایت وحشیانه اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با غیرقابل توجیه بودن تیراندازی نظامیان (رژیم) اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی که در تلاش برای به دست آوردن غذا بودند، آمده است: اسرائیل مسئولیت رعایت قوانین بین‌المللی و حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی و حفاظت از روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بر عهده دارد.

این بیانیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه، می‌افزاید: فقط با وجود برقراری آتش‌بس فوری و دائمی امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی به غزه فراهم خواهد شد.

در همین حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: تصاویر غیرنظامیانی که از سوی نظامیان (رژیم) اسرائیل مورد حمله قرار گرفته‌اند، خشم شدید جهانی را برانگیخته است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با تاکید بر اینکه همه غیرنظامیان فلسطینی در غزه باید تحت محافظت قرار داشته باشند، خاطرنشان کرد: تحقق این امر و همچنین توزیع مناسب کمک‌های بشردوستانه در بین فلسطینیان غزه تنها در گرو برقراری فوری آتش‌بس است.

 آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا هم پیش‌تر در پی جنایت جدید نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیانی که در میدان النابلسی در خیابان الرشید غزه در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه صف کشیده بودند، در بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا آمده است: مرگ غم‌انگیز فلسطینیان غزه بار دیگر لزوم برقراری فوری آتش‌بس در غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این منطقه را اثبات کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما به صراحت از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که از مردم غزه محافظت کرده و حقایق جنایت اخیر و عاملان و مسئولان این جنایت را معرفی کند.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.