کد مطلب: ۹۰۰۴۲۶

روسیه تهدید فوری برای فرانسه است

روسیه تهدید فوری برای فرانسه است

نخست‌وزیر فرانسه ادعا کرد که از ابتدای جنگ اوکراین، روسیه به «تهدیدی» علیه فرانسه بدل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، کشورهایی نظیر بریتانیا، آلمان، سوئد و ایتالیا در واکنش گفتند که قصد انجام دادن این کار را ندارند. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون اعلام کرد که این کشور هیچ قصدی برای ارسال نیرو به کی‌یف ندارد.

طبق گزارش راشا تودی، «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه در جریان سخنرانی در مجلس سنا این کشور ضمن آنکه مسکو را به «پخش اطلاعات غلط، ایجاد بی‌ثباتی و انجام حملات سایبری» متهم کرد، مدعی شد: از آغاز جنگ اوکراین، روسیه به تهدید مستقیمی علیه فرانسه بدل شده است.

او در ادامه ادعای خود مجددا تاکید کرد: واقعیت این است که روسیه تهدید مستقیم و فوری علیه فرانسه در تمامی سطوح است. هم‌چنین بیانیه رهبران فرانسوی مسئولانه بوده و نظر ماکرون را مبنی بر افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین بازتاب می‌دهد.

اتل با اشاره به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور فرانسه عنوان کرد: این استقرار می‌تواند شامل آموزش نیروهای اوکراینی نسبت به سیستم دفاع زمین به هوا یا نحوه محافظت از مرزهای مشخصی باشد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.