فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۳۵۷

مارین لو پن کیست ؟ مخالف جدی اسلام و مهاجرت در فرانسه

مارین لو پن کیست ؟ مخالف جدی اسلام و مهاجرت در فرانسه

لو پن و اجتماع ملی از یک موضع سرسختانه در خصوص مهاجرت دفاع می‌کنند، و اعتقاد دارند که چندگانگی فرهنگی با ناکامی مواجه شده، و خواهان «اسلام زدایی» از جامعه فرانسه اند. لو پن خواهان توقف مهاجرت قانونی شده.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرانسه در حال حاضر در یک نوع بحران بی سابقه قرار دارد. از یک سو، برنده شدن طرفداران جناح مارین لوپن، که راست افراطی تلقی میشوند و در انتخابات پارلمان اروپا برنده شدند، یک مسئلۀ تازه است و از سوی دیگر، در واکنش به این موضوع، رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون، پارلمان کشور را منحل کرد و مردم فرانسه با یک رای گیری پیش بینی نشده، باید پارلمان تازه ای را راه اندازی کنند. احتمال اینکه در انتخابات آینده باز هم جناح راست افراطی برنده شود وجود دارد. 

چرا جناح راست افراطی برنده شد ؟ چرا رئیس حمهور فرانسه پارلمان را منحل کرد ؟ آیا امکان دارد در انتخابات بعدی بازهم جناح راست افراطی برنده شود ؟ این سوال ها را امروز با آقای نعیم بارز، نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی در میان میگذاریم.

در بارۀ اینکه چرا راست افراطی به قدرت رسید، آقای بارز از مسایل اقتصادی و ازدیاد مهاجران خارجی میگوید. مردم از آمدن موج وسیعی از مهاجرین در کشور به تشویش هستند. بخصوص خبرهای جنایی هم در این راستا شنیده میشود. آقای بارز از کشته شدن یکی از افراد پولیس در آلمان توسط یکی از مهاجران افغانستانی صحبت میکند که این نوع حوادث بالای اذهان عامه اثر دارند. 

با یاد آوری از مشکلات اقتصادی مردم، آقای بارز میگوید که اوضاع اقتصادی هم باعث شده بود مدرم به ستوه بیایند و جنگ اوکراین و سهم گیری فرانسه در این جنگ هم به مزاق مردم نبود. همۀ این ها باعث شد که مردم به مخالفان مکرون رای بدهند.

مارین لوپن کیست و چه دیدگاهی دارد؟

مارین لوپن در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان وکیل از دانشگاه پانتئون-آسا فارغ التحصیل شد  از دید مارین لو پن اسلامی‌سازی، جهانی‌سازی، اتحادیه اروپا، و یورو تهدیدها علیه زندگی فرانسوی‌ها هستند.

او گفته که دیدن مسلمانان در حال نماز در خیابان شبیه به اشغال نازی‌ها است. ابتدا حجاب بیشتر و بیشتر آمد. سپس برقع‌های بیشتر و بیشتر. اکنون تانک و سربازی وجود ندارد اما این هنوز یک اشغال است و بر مردم سنگینی می‌کند.

لو پن و اجتماع ملی از یک موضع سرسختانه در خصوص مهاجرت دفاع می‌کنند، و اعتقاد دارند که چندگانگی فرهنگی با ناکامی مواجه شده،  و خواهان «اسلام زدایی» از جامعه فرانسه اند. لو پن خواهان توقف مهاجرت قانونی شده. او خواهان لغو قوانینی است که به مهاجرین غیرقانونی اجازه می‌دهد مقیم قانونی شوند، ,و استدلال کرده مزایای ارائه شده به مهاجران باید کم شود تا انگیزه برای مهاجران جدید از بین برود. در پی آغاز بهار عربی و بحران مهاجرتی اروپا، او خواهان خروج فرانسه از منطقه شنگن و برقراری مجدد کنترل‌های مرزی شد.

او خواهان خروج فرانسه از منطقه یورو و یک همه‌پرسی برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شده.  به هر روی در سال ۲۰۱۹ او دیگر از خروج فرانسه از این اتحادیه و واحد پولی یورو حمایت نمی‌کند. او مخالف صریح الهجه پیمان لیسبون،است و با عضویت ترکیه و اوکراین به اتحادیه اروپا مخالف است.


 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.