فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۲۳۵

پوتین بالاترین نشان دولتی روسیه را به لوکاشنکو اهدا کرد

پوتین بالاترین نشان دولتی روسیه را به لوکاشنکو اهدا کرد

رئیس‌جمهوری روسیه در راستای تقدیر از حمایت مینسک از مسکو در جنگ اوکراین، بالاترین نشان دولتی این کشور را به همتای بلاروس خود اهدا کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، در حکمی، بالاترین نشان دولتی این کشور، موسوم به «سنت اندرو» را به «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس اهدا کرد.

کاخ کرملین در بیانیه ای، علت اعطای بالاترین نشان روسیه به لوکاشنکو را تلاش های وی برای توسعه روابط راهبردی و دوستانه بین مسکو و مینسک عنوان کرد.

پوتین نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که فرازو نشیب روزگار تاثیری بر روابط خوب و دوستانه وی با لوکاشنکو نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، روابط روسیه و بلاروس از زمان شروع جنگ اوکراین، تقویت شده و مینسک از متحدان اصلی مسکو در این جنگ محسوب می شود.

روسیه و بلاروس تلاش می کنند تا روابط دفاعی و اقتصادی خود را گسترش داده و در این دو حوزه، در چارچوب یک دولت واحد عمل کنند.

براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، روابط دفاعی روسیه و بلاروس در طول جنگ اوکراین تا حدی تقویت شد که مسکو بخشی از کلاهک های هسته ای خود را به این کشور منتقل کرد تا امنیت این کشور را در مقابل هرگونه حمله احتمالی کی‌یف تضمین کند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.