فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۸۸

رئیس جمهور چین: یک میلیون فرصت شغلی در قاره افریقا ایجاد می‌کنیم

رئیس جمهور چین: یک میلیون فرصت شغلی در قاره افریقا ایجاد می‌کنیم

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین امروز پنجشنبه در سخنانی متعهد شد طی سه سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد دلار از آفریقا حمایت مالی کند همچنین قول داد که به ایجاد حداقل یک میلیون شغل در این قاره کمک کند.

به گزارش تجارت نیوز،

جین پینگ این سخنان را در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اجلاس سال 2024 همکاری چین و آفریقا (FOCAC) در پکن بیان کرد و خطاب به رهبران کشورهای آفریقایی افزود: دولت چین تمایل دارد ظرف سه سال آتی 360 میلیارد یوان (50.7 میلیارد دلار) حمایت مالی از آفریقا به عمل آورد.

وی اظهار داشت: این مبلغ شامل ۲۱۰ میلیارد یوان تسهیلات اعتباری و ۸۰ میلیارد یوان در قالب انواع کمک‌ها خواهد بود، علاوه بر این، شرکت‌های چینی را هم برای سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ میلیارد یوانی تشویق خواهیم کرد.

رئیس جمهور چین با بیان اینکه مناسبات این کشور و آفریقا اکنون در بهترین برهه خود در تاریخ قرار دارد، قول داد پکن در ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در آفریقا هم کمک خواهد کرد.

جین پینگ همچنین در سخنان خود به ارائه یک میلیارد یوان (۱۴۰.۹ میلیون دلار) کمک غذایی اضطراری، اجرای ۵۰۰ پروژه رفاه عمومی و تشویق شرکت‌های چینی و آفریقایی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تجارت مشترک هم اشاره کرد.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین شریک تجاری آفریقا به شمار می‌رود که به دنبال سرمایه‌گذاری از منابع غنی این قاره از جمله مس، طلا، لیتیوم و معادن کمیاب است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.