فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۷۹۶

ایران به جای سوخو ۳۵ این جنگنده را از روسیه میخرد؟

ایران به جای سوخو ۳۵ این جنگنده را از روسیه میخرد؟

این جنگنده همان یاک ۱۳۰ است که یک اسکادران از آن برای امور آموزشی در اختیار ما است و خریداری شده اما به یک جنگنده تهاجمی سبک تبدیل شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

رومن تاسکاف، خلبان آزمایشی گفن: شرکت هواپیمایی متحد روسیه UAC سه پروتوتایپ (پیش نمونه) هواپیمای تهاجمی سبک و آموزشی YAK-130M ساخته شد و در حال گذراندن آزمایشات خود است.

این جنگنده همان یاک ۱۳۰ است که یک اسکادران از آن برای امور آموزشی در اختیار ما است و خریداری شده اما به یک جنگنده تهاجمی سبک تبدیل شده است. اولین تغییر نصب رادار آرایه فازی فعال BRLS-130R بر روی آن است.

با این رادار YAK-130M میتواند با موشک R77 با اهداف هوایی درگیر شود همچنین قابلیت نقشه برداری از سطح زمین و کشف اهداف دریایی را نیز دارد که یعنی اینکه جنگنده میتواند موشک ضد کشتی یا بمب های هدایت ماهواره ای را حمل و پرتاب کند.

دومین تغییر اضافه شدن یک پاد هدفیابی تلویزیونی/ حرارتی و‌نشانه گذار لیزری با نام SOLT-130K به جنگنده است که برای کشف غیر فعال اهداف هوایی و زمینی و هدایت بمب ها و موشک های هدایت لیزری کاربرد دارد.

سیستم دفاعی و جنگ الکترونیک President-S130 و سیستم ارتباطی و دیتالینک KSS-130 نیز از دیگر تغییرات YAK-130M نسبت به مدل پایه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.