خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۸۲۲

تحقیق آمریکا درباره درز اسناد مرتبط با طرح‌های ادعایی حمله اسرائیل

تحقیق آمریکا درباره درز اسناد مرتبط با طرح‌های ادعایی حمله اسرائیل

سه مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفتند که واشنگتن در حال تحقیق درباره انتشار غیرمجاز اسناد طبقه‌بندی شده است که در آن‌ها برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز،

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس به نقل از مقام‌های ناشناس گزارش داده که اسناد منتشر شده در شبکه اجتماعی تلگرام درباره برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران به نظر موثق می‌رسد و در گزارش خود افزوده این اسناد به آژانس اطلاعات مکانی ایالات متحده و آژانس امنیت ملی این کشور نسبت داده می‌شود و در آن اشاره شده که اسرائیل به انتقال دارایی‌های نظامی خود برای حمله نظامی به ایران در پاسخ به حمله موشکی اول اکتبر تهران ادامه می‌دهد.

طبق این گزارش، این اسناد در ائتلاف موسوم به پنج چشم شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا قابل اشتراک‌گذاری بوده است. گزارش‌ها درباره درز ادعایی این اسناد که گفته شده برچسب بسیار محرمانه دارند، اولین‌بار در سی‌ان‌ان و آکسیوس منتشر شد.

یکی از مقام‌های مورد استناد آسوشیتد پرس گفت که در این تحقیقات قرار است بررسی شود که اسناد مذکور چطور به‌دست‌آمده؛ از جمله اینکه آیا درز عمدی توسط یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا در کار بوده یا این که از طریق دیگری مثلاً هک به‌دست‌آمده و این که آیا هیچ اطلاعات دیگری به خطر افتاده یا خیر. این مقام گفت که به‌عنوان بخشی از تحقیقات، مقامات در تلاش هستند مشخص کنند چه کسی به اسناد قبل از انتشار آن‌ها دسترسی داشته است.پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌ها در خصوص این اسناد آگاه است، اما توضیح بیشتری ارائه نکرد.وبگاه آکسیوس دیشب گزارش داد که پس از انتشار دو سند ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده در مورد تدارک اسرائیل برای حمله به ایران در حسابی تلگرامی، مقام‌های آمریکایی به‌شدت نگران نقض امنیتی بالقوه بزرگ هستند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.