خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۸۷۰

نماینده مجلس :

سامانه خود نویس واسطه گران حوزه مسکن را حذف کرد

سامانه خود نویس واسطه گران حوزه مسکن را حذف کرد

نماینده مجلس گفت: سامانه خودنویس باعث می‌شود تا مردم از مراجعه به واسطه‌ها در این بخش نیز بی نیاز شوند. هزینه عقد قرارداد در حوزه مسکن با خوداظهاری و حذف واسطه‌ها با کمک سامانه خودنویس رایگان شده است که مهم‌ترین مزیت این سامانه برای مردم در کنار شفافیت قراردادهای حوزه مسکن برای حاکمیت است.

به گزارش تجارت نیوز،

یک نماینده مجلس گفت: تمرکز بر سامانه خودنویس باعث می‌شود تا با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در حوزه مسکن مقابله شود.

رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس و کاهش هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم طی ۵ ماه گذشته و همچنین ضرورت تقویت این سامانه در دولت چهاردهم اظهار کرد: مدیریت بر عرضه و تقاضای مسکن امری مهم و مؤثر بوده و باید در این بخش با به کاری گیری مدیریتی هوشمند، خدمات رسانی کرد چراکه دنیا به این سمت حرکت کرده و ما ناگزیر باید به این سمت دولت و خدمات هوشمند حرکت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات سامانه خودنویس از پشتوانه قانونی برخوردار است و در چارچوب قانون جهش تولید مسکن در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین باید در نظر داشت که ریل گذاری مناسب در این بخش صورت گرفته و ما تنها باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سامانه با هدف کنترل امور در حوزه مسکن و مقابله با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها راه‌اندازی شده است، گفت: با استفاده از سامانه خودنویس، همه چیز در بخش مسکن و معملات آن به درستی شفاف می‌شود و نکته ابهامی برای فروشنده، خریدار، موجر، مستأجر، دستگاه‌های نظارتی و بخش مربوط به امور مالیاتی باقی نمی‌ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمرکز بر سامانه خودنویس باعث می‌شود تا هزینه عقد قرارداد در معملات بخش مسکن کاهش پیدا کند، ادامه داد: این سامانه باعث می‌شود تا مردم از مراجعه به واسطه‌ها در این بخش نیز بی نیاز شوند. هزینه عقد قرارداد در حوزه مسکن با خوداظهاری و حذف واسطه‌ها با کمک سامانه خودنویس رایگان شده است که مهم‌ترین مزیت این سامانه برای مردم در کنار شفافیت قراردادهای حوزه مسکن برای حاکمیت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه خودنویس اهداف بسیار خوبی دارد و به لحاظ صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم و حذف واسطه‌ها حائز مزیت است، بیان کرد: از سوی دیگر، اگر بخواهیم دولت الکترونیک را محقق کنیم باید به سمت استفاده از این سامانه‌ها برویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استفاده از سامانه خودنویس، همه چیز شفاف می‌شود، بیان کرد: به موجب استفاده از این سامانه ابهامی برای فروشنده، خریدار و یا موجر و مستأجر شکل نخواهد گرفت. این سامانه همچنین می‌تواند باعث حذف دلالی و واسطه گری در بخش معملات بخش مسکن شده و هزینه‌های ایجاد شده مردم در این بخش را کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مسکن به یکی از نیازهای اصلی خانوارها در جامعه تبدیل شده و بخش عمده‌ای از سبد خانوار را به خود اختصاص داده است و باید نظارت صحیحی بر مدیریت این بخش از سوی مسئولین صورت گیرد. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که تأمین نیاز خانوار به مسکن هر روز بیشتر شده و حتی خانوارها در اجاره مسکن هم با مشکل مواجه شده‌اند چرا که تورم در این بخش روز به روز افزایش پیدا می‌کند و باید از طریق توجه به سامانه‌هایی نظیر سامانه خودنویس که مبنای قانونی داشته، این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار