فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۲۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۴ خبر مهم برای بازار رمزارزها / بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

۴ خبر مهم برای بازار رمزارزها / بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

بیت‌کوین از پایین‌ترین قیمت خود در محدوده ۳۸ هزار دلار تا ۴۴ هزار دلار رشد کرد و بیشترین رشد روزانه چند ماه اخیر خود را ثبت کرد. چه سیگنال‌هایی برای بازار وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلایل مختلفی می‌توان برای رشد بیت‌کوین نام برد. یکی از این دلایل جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های اقتصادی روسیه است. تحریم‌های روسیه باعث می‌شود تا این کشور برای حذف دلار به سمت ارزهای دیجیتال سوق پیدا کند.

۴ خبر مهم برای بازار رمزارزها

براساس یک مطالعه جدید توسط کمسیون خدمات مالی کره‌جنوبی، ارزش بازار رمزارزها در این کشور به ۵۵ تریلیون وون (۴۵ میلیارد دلار) رسیده است. این درحالیست که کره‌جنوبی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌های نظارت مالی در دنیا را دارد.

برخی از کابران روسی بایننس گزارش دادند که خرید ارز دیجیتال در این صرافی برای آن‌ها ممکن نیست. گزارش‌‌ها حاکی از آن است که مشتریان بانک‌های روسی که تحت تحریم آمریکا و اروپا هستند از طرف بایننس هم تحریم شده‌اند.

داده‌های اخیر sentiment نشان می‌دهد که نهنگ‌های بزرگ کاردانو بیش از ۱۶ میلیون کاردانو خریداری کردند. این ارز در حال حاضر حدود یک دلار قیمت دارد.

هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین در یک ماه گذشته بیش دارایی خود را ۴ درصد افزایش دادند و این نشان از امید نهنگ‌ها به بازار است.

تکنیکال

بیت‌کوین در نمودار چهار ساعته در یک محدوده مقاومتی به شدت سخت گیر کرده است. محدوده ۴۵ تا ۴۷ هزار دلار برای بیت‌کوین مقاومت محسوب می‌شوند و مقاومت بعدی ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است.

معتبرترین حمایت این ارز هم محدوده ۴۰ تا ۴۱ هزار دلار است که اگر این محدوده از دست برود دوباره سناریوهای نزولی برای بازار مطرح می‌شود.

مکدی که در نمودار ۴ ساعته روی محدود ۳۸ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده بود دوباره در حال برگشت و صدور سیگنال فروش است. میله‌های سبز این اندیکاتور قوت قبل را ندارند و احتمالا به زودی سیگنال فروش از سمت مکدی صادر می‌شود.

شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع خرید قرار دارد و خروج این شاخص از محدوده اشباع فروش می‌تواند سیگنالی منفی برای بیت‌کوین باشد.

MFI که نشان‌دهنده ورود و خروج پول است روی عدد ۹۰، یعنی محدوده اشباع خرید قرار دارد. ریزش این شاخص به زیر ۸۰ می‌تواند سیگنالی نزولی برای بازار باشد.

اگر بیت‌کوین از این محدوده ریزش کند احتمالا این ریزش نوعی اصلاح کوتاه‌مدت باشد چون در نمودار روزانه سیگنال‌های صعودی از اندیکاتورهایی مانند مکدی تازه صادر شدند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد احتمال رشد این ارز تا ۱۵۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ وجود دارد اما فعلا نمی‌توان به این پیش‌بینی‌ها اعتماد کرد. بیت‌کوین برای رسیدن به سقف تاریخی مقاومت‌های زیادی پیش پا دارد.

آخنرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.