فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۶۰۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همبستگی بیت کوین و طلا در حال افزایش است

همبستگی بیت کوین و طلا در حال افزایش است

استراتژیست‌های بانک آمریکا از تحولات اخیر پیرامون بیت کوین و طلا نتایج صعودی می‌گیرند. طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، همبستگی ۴۰ روزه بین بیت‌کوین و طلا، در زمان انتشار گزارش، نزدیک به ۰٫۵۰ بود. درحالی که این رقم در ماه اوت به صفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که همبستگی بین بیت کوین و طلا در حال افزایش است، استراتژیست‌های بانک آمریکا متوجه رکود در ارتباط بیت‌کوین با S&P 500 و Nasdaq شدند. این رقم در حال حاضر به ترتیب ۰٫۶۹ و ۰٫۷۲ است.

همانطور که استراتژیست‌ها می‌گویند، «بیت کوین یک همبستگی مثبت رو به کاهش با SPX و یک همبستگی در حال افزایش با طلا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را به عنوان یک پناهگاه امن نسبی ببینند، زیرا شرایط عدم اطمینان در سطح کلان ادامه دارد و پایین‌ترین سطح بازار رمزارز همچنان در انتظار تحقق است.

این افزایش برای بیت کوین خوب است؟

در طول ناآرامی‌های اقتصادی، مردم هجوم می‌آورند تا پول نقد خود را در انواع دارایی‌های مختلف پارک کنند. دارایی مورد علاقه اکثر سرمایه‌گذاران معمولاً املاک و مستغلات یا طلا است. تورم در بازار املاک و مستغلات، طلا را به عنوان گزینه مناسب بعدی باقی می‌گذارد. در ادامه این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین ببینند.

نظرات اخیر مایک نووگراتز، مدیرعامل Galaxy Digital با دیدگاه استراتژیست‌ها مطابقت دارد. نووگراتز در حالی که در کنفرانس سرمایه‌گذاران C4K در ۲۰ اکتبر صحبت می‌کرد، بیت کوین را «قناری در معدن زغال سنگ» توصیف کرد.

بیت کوین

روند روزانه بیت‌کوین، منبع: Tradingview طلا و بیت کوین روند روزانه طلا، منبع: Tradingview

همبستگی در بالاترین حد سالانه

Kaiko Research در اوایل این ماه گزارش داد که همبستگی بیت کوین و طلا در بالاترین حد سالانه خود قرار دارد. این گزارش بر اساس مطالعات کلان این شرکت بود.

تقویت دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای فیات مانند پوند و یورو، همراه با افزایش مکرر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده به عنوان دلایل افزایش این همبستگی، در کنار عوامل دیگر شناخته می‌شود.

داده‌های CoinMarketCap همچنین نشان داد که بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۱۹۱۸۳ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۱ اکتبر ۱٫۲۰ درصد افزایش داشته است. ارزش بازار آن نیز ۳۶۸ میلیارد دلار بود و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در سطح ۲۸٫۵ میلیارد دلار قرار داشت.

کلارا مدالی، سرپرست گروه تحقیقاتی کریپتو کایکو، می‌گوید: «می‌توانیم شاهد جدایی جزئی بازارهای ارز دیجیتال و سهام باشیم که این موضوع در افزایش همبستگی BTC با طلا منعکس می‌شود.

طبق گفته کایکو، هفته گذشته، همبستگی ۳۰ روزه بین این دو دارایی به بیش از ۰٫۳ رسید که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است. گفتنی است همبستگی ۳۰ روزه بین طلا و بیت‌کوین از اواخر سال گذشته بین مثبت و منفی ۰٫۲ متغیر بوده است.

مقدار ۰٫۳ برای این شاخص به طور کلی نشان دهنده یک همبستگی کم مثبت و مقدار ۰٫۵ نسبتا قوی است، در حالی که اعداد منفی نشان دهنده همبستگی ضعیف هستند.

مطمئناً، بیت ‎کوین امسال بسیار شدیدتر از طلا سقوط کرده است. همچنین جنگ روسیه و اوکراین و پیامدهای اقتصادی در اواخر زمستان و ادامه آن در فصل بهار نیز بیت کوین را در جمله بازارهای پرریسک قرار داد.

اما این جدایی با گذشت زمان کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال زمین محکمی بودند که از نوسانات اقتصادی گسترده‌تر امسال مصون باشند. طرفداران بیت کوین مدتهاست بر این باور بوده‌اند که این دارایی می‌تواند در مواقع آشفتگی اقتصادی به عنوان یک پوشش مالی عمل کند. آن‌ها این رمزارز را به طلا تشبیه می‌کنند، که سرمایه‌گذاران از لحاظ تاریخی به توانایی آن در حفظ ارزش احترام می‌گذارند.

بیت کوین و سهام

کایکو خاطرنشان کرد که بازارهای کریپتو در سه ماهه سوم عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های سنتی داشتند، به ویژه بیت‌کوین، که در این دوره حدود یک درصد سقوط کرد در حالی که S&P 500 نزدیک به ۵ درصد افت داشت. همچنین میانگین شاخص صنعتی داوجونز و نزدک (Nasdaq) به ترتیب ۶ درصد و ۴ سقوط را تجربه کردند.

Kaiko در ادامه گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا همبستگی بیت‌کوین و طلا در طول زمان تقویت می‌شود یا تضعیف خواهد شد. او همچنین همبستگی مثبت ضعیف فعلی را با نوسانات پایین بیت‌کوین مرتبط دانست. بیت‌کوین در بازه دو ماه گذشته در یک ناحیه محدود ۱۹۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار قرار داشت.

چارلی موریس، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در ByteTree ، گفت که انتظار دارد با تقویت دلار آمریکا در بحبوحه سیاست‌های پولی، همبستگی بین طلا و بیت‌کوین «بیش از حد معمول» باقی بماند.

موریس همچنین گفت که انتظار دارد « تا اواسط سال ۲۰۲۳، یا شاید زودتر، دلار دیگر بدین شکل نخواهد بود» و طلا و بیت‌کوین به همبستگی کم یا منفی باز خواهند گشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.