فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۳۵۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش ادامه‌دار بازار رمزارز و نگرانی معامله‌گران

ریزش ادامه‌دار بازار رمزارز و نگرانی معامله‌گران

بازار کریپتوکارنسی به رنگ قرمز خود می‌ماند، در حالی که بیت‌کوین تلاش می‌کند بالای 17هزار و 500 دلار بماند، اتریوم در آستانه از دست دادن سطح 1200 دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش بازار جهانی رمزارز در حال کاهش مداوم است به طوری که حجم کلی تمام استیبل‌کوین‌ها، 93 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار رمزارز را تشکیل می‌دهند.

بازار رمزارز

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین - منبع: Coin360

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین

در 24 ساعت گذشته بازار رمزارز، آلت‌کوین‌های صعودی کمی وجود داشتند. گفتنی است، باینری ایکس و PAX دو مورد از 100 مورد رمزارز برتر بازار هستند. قیمت باینری ایکس بیش از 2 درصد افزایش یافت و به 145 دلار رسید، همچنین PAX با بیش از 2 درصد افزایش در سطح 1700 دلار قرار گرفت.

توکن FTX (FTT) بیش از 80 درصد از ارزش خود را در 24 ساعت گذشته به دلیل شایعات ورشکستگی FTX از دست داده است. رمزارز Aptos (APT) با 21 درصد کاهش به 4.8 دلار رسید، در حالی که Chiliz (CHZ) با 16 درصد کاهش به 0.20 دلار سقوط کرد.

بازار رمزارز و بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند بیت‌کوین و ادامه ریزش

تا لحظه نگارش این گزارش قیمت فعلی بیت‌کوین 17750 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 115 میلیارد دلار است. بیت‌کوین بیش از 6 درصد و در هفت روز گذشته بیش از 10 درصد ارزش خود را از دست داده است. این رمزارز در CoinMarketCap در حال حاضر با ارزش بازار زنده 351 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد که از 378 میلیارد دلار دیروز کاهش ارزش محسوسی را تجربه کرده است.

از نظر تکنیکال، بیت‌کوین تمام سطوح پشتیبانی قبلی ذکر شده در پیش‌بینی قیمت را نقض کرده است. بیت‌کوین در حال حاضر حمایت فوری در سطح 17500 دلار احساس می‌کند و سطح حمایت بعدی آن در 17150 آخرین سنگر محکم گاوها است.

بسته شدن روند نزولی نشان می‌دهد که روند فروش احتمالاً ادامه خواهد داشت، بنابراین باید مراقب حمایت 17500 دلار باشیم. بسته شدن زیر این سطح ممکن است شرایط را برای گاوها سخت و منجر به فروش بیشتر شود.

شاخص‌های پیشرو مانند RSI ،MACD و میانگین‌های متحرک 50 روزه نشان دهنده روند نزولی قیمت هستند. بیت‌کوین ممکن است با مقاومت فوری در 18200 دلار و سپس 18600 دلار مواجه شود. در صورت عبور قیمت از این سطح، قیمت 19 هزار دلار می‌تواند بازگشت بیت‌کوین را ببیند.

بازار رمزارز و اتریوم

نمودار قیمت اتریوم - منبع: Tradingview

روند قیمت اتریوم

روز چهارشنبه، دومین ارز دیجیتال ارزشمند، اتریوم در 24 ساعت گذشته تقریباً 20 درصد و در هفت روز گذشته بیش از 28 درصد سقوط داشته است و در سطح 1200 دلار معامله می‌شود. این رمزارز در CoinMarketCap، اکنون با ارزش بازار زنده 159 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

در جهت نزولی اولین حمایت مهم اتریوم، سطح 1100 دلار است که در صورت از دست رفتن آن، ادامه روند نزولی، قیمت را می‌تواند به نزدیک 1000دلار برساند.

در صورتی که قیمت بتواند بالای سطح 1200 دلار خود را تثبیت کند، برای مدت کوتاهی این روند نزولی شاید به تعویق بیفتد. اگر قیمت روند معکوسی را پیش بگیرد، مقاومت‌های اولیه آن 1248 دلار و سپس 1298 دلار هستند.

گفتنی است، RSI و MACD نیز در منطقه فروش قرار دارند و تشکیل یک شمع نزولی نشان دهنده امکان ادامه فروش بیشتر در این رمزارز است.

بایننس FTX را می‌خرد

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس در توییتر درباره این خرید صحبت کرد و نوشت: «امروز بعدازظهر، FTX از ما درخواست حمایت کرد.» ما با کمبود شدید پول نقد مواجه هستیم. برای اطمینان از ایمنی کاربران خود، ما یک LOI غیر الزام آور را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم FTX را به طور کامل خریداری کنیم و فشار مالی را کاهش دهیم.

از آنجایی که بایننس این گزینه را دارد که در هر زمانی قرارداد را فسخ کند، سرمایه‌گذاران FTT در FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) باقی می‌مانند و به طور کلی سوگیری نزولی معاملات را همچنان حفظ می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.