فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۳۷۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت سنتیمنت حاکم بر بازار رمزارز و بیت‌کوین

وضعیت سنتیمنت حاکم بر بازار رمزارز و بیت‌کوین

بازار رمزارز روز پنجشنبه متحمل ضررهای سنگینی شد و بیت‌کوین در نزدیکی پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود قرار گرفت. زیرا سرمایه‌گذاران از پیامدهای ناشی از سقوط صرافی FTX نگران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمرنگ شدن امیدها برای نجات صرافی FTX، شرایط را برای بازار رمزارز وخیم‌تر کرد. گفتنی است، در پیامی در وب‌سایت صرافی FTX آمده است: «FTX در حال حاضر قادر به پردازش برداشت‌ها نیست. ما قویاً توصیه می‌کنیم که از واریز کردن خودداری کنید.»

سنتیمنت بازار رمزارز

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در محدوده ترس مطلق، منبع: Lookintobitcoin

وضعیت سنتیمنت بازار رمزارز

اتفاقات اخیر شرایط سنتیمنت بازار را به سمت ترس مطلق کشانده است. این ریزش اخیر، احتمالاً بزرگترین سقوط در صنعت رمزارز است که این بازار را به میدان مین برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.

توکن اصلی صرافی FTX، این هفته 90 درصد کاهش ارزش داشته و تلاش کرد تا در حدود 2 دلار قیمت خود را تثبیت کند. بیت‌کوین نیز برای اولین بار از اواخر سال 2020 یک شبه به زیر 16000 دلار سقوط کرد و آخرین قیمت خود را نزدیک به 15588 دلار به ثبت رساند.

گفتنی است، بایننس نیز پس از بررسی‌های لازم، از پیشنهاد خرید FTX صرف نظر کرد. از طرفی صرافی دیگر، OKX، بیان داشت که بانکمن-فرید نیز در این هفته با او تماس گرفت و شرایط را با او نیز در میان گذاشت.

لنیکس لای، مدیر بازارهای مالی در OKX به رویترز گفت: «حتی ایلان ماسک نیز نمی‌تواند ظرف چند ساعت پس از مذاکره به معامله‌ای با بدهی 7 میلیارد دلاری متعهد شود.»

او همچنین افزود: «تا زمانی که چشم انداز سرنوشت FTX نامشخص باشد، این وضعیت قرمز بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت.»

وال استریت ژورنال گزارش داد که Bankman-Fried برای پوشش تمام برداشت‌ها از صرافی FTX به حدود 8 میلیارد دلار نیاز دارد.

بازار رمزارز

روند قیمت روزانه بیت‌کوین، منبع: Tradingview

روند کنونی بیت‌کوین

با بررسی شرایط سنتیمنت حاکم بر بازار، روند نزولی بیت‌کوین تا زمانی که این بحران پایان نیابد، همچنان ادامه خواهد یافت. قیمت اکنون در سطح 16700 دلار قرار دارد و از نظر حمایتی بسیار متزلزل است.

به عقیده اکثر تحلیلگران، بیت‌کوین همچنان کف‌های تازه را آزمایش می‌کند و این روند نزولی پایدار نخواهد ماند.

در جنبه نزولی، حمایت اولیه قیمت سطح 15هزار و 500 دلار است که در صورت شکست این سطح، سطح 15هزار دلار حمایت بعدی این رمزارز خواهد بود.

در جنبه صعودی، سطح 17هزار دلار برای قیمت مقاومت اصلی است. در صورت شکست این سطح و ادامه روند صعودی تا بالای سطح 18هزار دلار، مقاومت مهم قیمت سطح 18هزار و 200 تا 18هزار و 600 دلار است.

بحران اعتماد

گفتنی است، در اتفاقات اخیر، نشانه‌های اولیه‌ای دیده می‌شود که بیان دارد، پیامدها می‌توانند فراتر از بازار رمزارز گسترش یابند. دنی چونگ، مدیر عامل شرکت مالی غیرمتمرکز Tranchess، می‌گوید: «یک صرافی برتر در حال شکست است. این مسئله بسیار مهمی برای بازارها خواهد بود.»

وی افزود: «صندوق‌های مردمی، از جمله بازارسازان، هنوز در FTX هستند. درست زمانی که مردم به این مسئله فکر می‌کردند که احتمالاً زمستان بازار کریپتو دوام نیاورد، این واقعه رخ می‌دهد.»

به گفته یک منبع آگاه، رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی مدیریت FTX.com با وجوه مشتریان و فعالیت‌های وام‌دهی رمزنگاری است.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر مشغول حذف وجوهی هستند که در صرافی FTX دارند. طرح بازنشستگی معلمان انتاریو کانادا، Tiger Global و Softbank ژاپن نیز دیگر سرمایه‌گذاران FTX هستند.

اکثر دارندگان کریپتو در بلندمدت نسبت به بازار صعودی هستند، اما برای سقوط بیشتر در آینده نزدیک آماده می‌شوند. ضرر عمیق بیت‌کوین در این هفته با افت ماه ژوئن، زمانی که Three Arrows Capital تحت فشار قرار گرفت، قابل مقایسه است.

به گفته تحلیلگران J.P. Morgan: « آنچه که این مرحله جدید را مشکل‌ساز می‌کند این است که تعداد واحدهای دارای ترازنامه قوی‌تر که قادر به نجات شرکت‌هایی با سرمایه کم و اهرم بالا هستند در حال کاهش است.

اکنون که قدرت ترازنامه Alameda Research و FTX تنها پس از چند ماه به عنوان نهادهای قوی زیر سوال رفته‌اند، این مسئله یک بحران اعتماد ایجاد می‌کند و انگیزه سایر شرکت‌های رمزنگاری را برای کمک مالی کاهش می‌دهد».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.